کد خبر ۵۴۱۸۹ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۰
امام جمعه قم:

اگر انقلاب اسلامی نبود اسلام از صحنه حذف می‌شد

امام جمعه قم گفت: اگر حضرت امام خمینی(ره) علیه طاغوت قیام نمی‌کرد، از اسلام جز نامی در تاریخ باقی نمی‌ماند.

قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: اجرای قوانین اسلام از عدالت اجتماعی تا سیاست تنها و تنها با وجود حکومت میسر است لذا اگر انقلاب اسلامی نبود، اسلام از صحنه زندگی بشر حذف می‌شد.
وی بیان داشت: وقوع انقلاب اسلامی قبل از هرچیز مدیون رهبری آگاه و الهی بود که خدای متعال در این زمینه وجود مبارک حضرت امام‌خمینی(ره) را برای انجام این مهم به ملت ایران هدیه کرد. تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه متون قوانین اسلام خود به خود عامل مهم دیگری بود که پیروزی انقلاب را تسریع کرد گفت: رژیم پهلوی مانع اجرای احکام الهی همچون حجاب و آئین‌های دینی شد و در این مسیر تا آنجا پیش رفت که تاریخ اسلام را به شاهنشاهی تعویض کرد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با ظهور انقلاب اسلامی، اسلام احیا شد و از سوی دیگر چون احکام اسلام منطبق با فطرت انسانی است، مردم نیز با عشق دین و انقلاب را یاری دادند. خطیب جمعه قم تکامل انقلاب را منوط به حمایت مردم و وجود رهبری آگاه و اسلام‌شناس و شجاع دانست و اظهار داشت: انصافا مردم علی‌رغم سختی‌ها تا امروز جانانه و ایثارگرانه در یاری انقلاب کوتاهی نکرده‌اند و از سوی دیگر رهبری انقلاب نیز به بهترین وجه ممکن و با وجود انواع توطئه‌های داخلی و خارجی انقلاب را تکامل بخشیده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود:‌ انقلاب اسلامی در مسیر تکامل و تداوم و استمرار نیز به فضل خداوند به انقلاب جهانی حضرت مهدی(ع) متصل خواهد شد.
امام جمعه قم در آغاز خطبه‌ها شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام حضرت فاطمه‌الزهرا(س) را مورد اشاره قرار داد و گفت: پرداختن به جوانب شخصیت ایشان موجب رشد و تعالی روحی و ایمانی همه می‌شود و در این میان زنان و دختران ما بیش از همه محتاج شناخت شخصیت ایشان هستند.





برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com