کد خبر ۵۴۲۸۲ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۴

قم|بسیاری از واحدهای تولیدی استان قم دارای مشکل هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی استان قم دارای مشکل هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی امشب در همایش بزرگداشت سازمان بسیج مهندسین صنعت که در سالن همایش‌های اقتصاد اتاق اصناف برگزار شد، تلاش و زحمات مهندسین بخش صنعت را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: در  این شرایط سخت اقتصادی کشور زحماتی که مهندسین بخش صنعت می‌کشند قطعاً اجر کمتری نسبت به زمان جنگ نداشته و بسیار ارزشمند است.

وی به حفظ واحدهای تولیدی در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: در این شرایطی که دولت مشوقی برای تولید نداشته، تحصیلات ارزان‌قیمتی نبوده و مشوق‌های خاص معافیتی و ارزی نیز وجود ندارد، حفظ واحدهای تولیدی بسیار سخت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تأکید کرد: در این شرایط سخت اقتصادی که تولید چه با شرایط داخلی و بیرونی، مشکلات خاص خود را دارد، توسعه و حفظ واحدهای تولیدی عبادت است.

وی عنوان کرد: چندین سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را بر پایه اقتصاد نام‌گذاری می‌کنند و اگر کار اقتصاد مقاومتی صورت نگیرد موفقیتی کسب نخواهیم کرد.

سیجانی با بیان اینکه مهم‌ترین بحث تولید، شناخت و فروش آن است، ابراز کرد: در بسیاری از مکان‌ها تولیدات داخلی در شرایط برابر نسبت به تولید خارجی بسیار با کیفیت‌تر هستند، اما نسبت به آن شناخت پیدا نکرده‌ایم که دراین‌باره باید فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه باید خرید تولید داخلی را برای خود الزام‌آور بدانیم، تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه نظام موضوع اشتغال است چراکه شغل پایدار در غیر از صنعت در جای دیگری اتفاق نخواهد افتاد از این‌رو باید بخش صنعت را حفظ کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تولید داخلی را نیازمند حمایت دانست و عنوان کرد: یکی از حداقل کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم شناساندن تولید داخل در بین مردم و فرهنگ‌سازی آن است.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که با همکاری بسیج مهندسین انجام‌شده عارضه یابی واحدهای تولیدی است، ابراز کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان، دارای مشکل هستند که باید در جهت رفع آن تلاش و کوشش کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com