کد خبر ۵۴۳۰۷ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم بیان کرد؛

همکاری پارک علم و فناوری قم با دانشگاه ها برای برگزاری رویدادهای فناورانه

شوشتری پور گفت:این پارک آماده هر گونه همکاری را با دانشگاه‌های استان قم برای برگزاری رویدادهای فناورانه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حمیدرضا فرج شوشتری پور ،معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم، شامگاه شنبه در نشست با مدیران دانشگاه‌های استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به سابقه پارک علم و فناوری استان قم اظهار کرد: این استان جزو آخرین استان‌هایی بود که پارک علم و فناوری در آن ایجاد شد، اکنون 60 شرکت دانش بنیان در استان قم وجود دارد و رتبه استان در این زمینه در کشور 11 است.

 شوشتری پور ، توسعه فناوری در استان قم را جزو وظایف پارک علم و فناوری استان دانست و تصریح کرد: این پارک آماده هر گونه همکاری را با دانشگاه‌های استان قم برای برگزاری رویدادهای فناورانه دارد.

شوشتری پور تجاری سازی محصولات دانش بنیان را یکی از اهداف پارک علم و فناوری استان قم دانست وافزود: کشور ایران جایگاه 15 را در جهان در زمینه تولید علم دارد، اما رتبه کشورمان در زمینه تجاری سازی محصولات دانش بنیان خوب نیست، اما با این وجود پارک علم و فناوری استان قم در مدت کوتاهی موفقیت‌های خوبی در این زمینه کسب کرد.

وی ادامه داد: پتانسیل‌های خوبی در زمینه علوم انسانی و علوم اسلامی در استان قم وجود دارد، اما به دلیل عدم وجود شاخصه‌های لازم، شرکتی تاکنون در زمینه علوم انسانی و علوم اسلامی به عنوان شرکت دانش بنیان اعلام نشده است.

 معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم افزود: 28 شرکت دانش بنیان استان در این پارک عضو هستند، حدود 90 شرکت و موسسه در پارک علم و فناوری استان قم و دو مرکز رشد این پارک عضویت دارند، البته مراکز رشد دیگری در استان قم فعال هستند.

وی ادامه داد: راه‌های زیادی برای توسعه فرهنگ فناوری در دانشگاه‌های استان قم وجود دارد و پارک علم و فناوری استان برنامه‌هایی را در این راستا به این دانشگاه‌ها پیشنهاد کرده است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم افزود: یک دانشگاه می‌تواند با برگزاری یک سری رویدادهای فناورانه، دانشجویان را با راه اندازی کسب و کار آشنا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دانشگاه‌های استان قم پیشنهاد می‌کنم که پیش از تاسیس مراکز رشد، مراکز نوآوری را تاسیس کنند تا دانشجویان برای کار در زمینه فناوری آماده شوند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com