کد خبر ۵۴۳۷۳ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۹
کاپیتان سابق صبا در گفتگو با مهر:

همه تیم‌ها در قم محکوم به سقوط هستند/ صبا به سوی نابودی می‌رود

کاپیتان و مربی سابق تیم صبا گفت: متولیان فوتبال قم و به ویژه هیات فوتبال این استان قدر تیم بزرگی مثل صبا را نمی‌دانند و در قبال آن احساس مسئولیت نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، تیم فوتبال صبای قم بعد از یک دهه حضور در لیگ برتر سرانجام در آخرین هفته فصل گذشته غزل خداحافظی با سطح اول فوتبال ایران را خواند و راهی رقابتهای لیگ یک شد. اما آنطور که پیداست این تیم به لیگ یک سقوط نکرد، بلکه راه سقوط آزاد به سوی پایین ترین رده‌های فوتبال ایران را در پیش گرفته است. گرچه صبا به سختی و در روز آخر از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرد، اما سقوط این تیم از لیگ یک به لیگ دو با سرعت در حال اتفاق افتادن است. تیمی که روزگاری در آسیا هم حرف برای گفتن داشت، حالا برای بقا در لیگ یک دست و پا می‌زند. دست و پا زدنی که به نظر نمی‌رسد به توفیق منجر شود.

احمد تقوی کاپیتان و مربی سابق این تیم در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ابراز تاسف برای این تیم و سرنوشتی که انتظار آن را می کشد اظهار داشت: این همان صبایی بود که در ورزشگاه آزادی به پرسپولیس ۴ گل زد. این همان صبایی بود که قهرمان حذفی شد، به آسیا رفت و در آسیا هم حریف دست و پا بسته‌ای نبود. آقایان با این تیم چه کردید که امروز در خانه‌اش از یک تیم پایین جدولی ۴ گل می‌خورد؟ با این تیم چه کردید که هنوز 10، 12 هفته مانده به پایان لیگ سقوطش تقریبا قطعی شده است.

مربی پیشین این تیم بیان داشت: در ابتدای همین فصل به اتفاق سهراب بختیاری زاده مربی این تیم شدیم اما در همان پنج شش روز اول فهمیدیم چه اتفاقاتی در این تیم می‌افتد و چه افرادی با چه اهداف و مقاصدی دنبال چه منافعی از این تیم هستند و برای همین بیشتر از یک هفته آنجا دوام نیاوردیم.

کاپیتان سابق صبا تصریح کرد: فوتبال قم کلا بیمار است چون متولیان آن احساس مسئولیت نمی‌کنند. شما ببینید که سرنوشت کیمیا فرایند در لیگ دو چه شد؟ سرنوشت تیم فوتسال «هیات فوتبال قم» چه شد؟ صبا هم مثل این دو تیم. هیچ تفاوتی نمی‌کند. اداره هر تیم فوتبال و فوتسالی که به هیات فوتبال قم بازگردد با همین سرنوشت مواجه است.

وی افزود: چرا باید در یک فصل این همه مربی و بازیکن در یک تیم در رفت و آمد باشند؟ شما ببینید همین دو تیم کیما فرایند و صبا در همین فصل سر جمع چند مربی داشتند؟ چقدر بازیکن در این تیم‌ها رفت و آمد کردند؟ چرا باید در فصل نقل و انتقالات موبایل چند بازیکن که مد نظر مربی وقت نیستند خودجوش خاموش شود تا امکان خارج کردن نام آنها از لیست وجود نداشته باشد؟

تقوی بیان داشت: صبا مجانی به مسئولین فوتبال در قم رسید و آنها قدرش را ندانستند. اگر برای داشتن یک تیم لیگ برتری و یا حتی لیگ یکی زحمت می کشیدند نسبت به آن احساس مسئولیت می‌کردند نه این که باری به هرجهت با آن برخورد کنند.

بازیکن پیشین صبا بیان داشت: این صحبتها روی خوش و وجه خوشببینانه قضیه است. وگرنه اگر قرار باشد به اتفاقاتی که در قم می‌افتد سیاه نگاه کرد، شبهات زیادی را می‌توان از اتفاقات آن استخراج و سئوالات زیادی طرح کرد اما چون مستنداتی در دست نیست نباید آن اشاره کرد و وارد این مقوله شد. 

تقوی با اشاره به سرنوشت تیم پاس همدان بیان داشت: مگر پاس از لیگ برتر به لیگ سقوط کرد چی شد؟ از لیگ یک به لیگ دو رفت چه اتفاقی افتاد؟ لابد این سئوالی است که در قم هم مطرح می‌شود و پاسخ آن هم می‌شود: «حالا صبا هم لیگ دویی می شود، مثل پاس... اتفاق خاصی نمی افتد». 

کاپیتان پیشین صبا در ادامه بیان داشت: هرکس که از فوتبال سر در بیاورد می‌داند تیمی که در هفته ۲۲ تنها ۱۰ امتیاز آورده باشد یعنی سقوطش مسجل شده است. اما مسئولین این تیم در اظهار نظرهای غیر کارشناسانه اظهار می دارند که هنوز تیم سقوط نکرده. خب شما بفرمایید این تیم را در لیگ حفظ کنید. همانطور که فصل قبل در لیگ برتر آن را حفظ کردید.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com