کد خبر ۵۴۳۹۵ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱

قم| آیت‌الله فقیهی: اطاعت از فرامین خداوند عامل بازدارندگی از گناه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رعایت تقوای الهی و اطاعت از فرمان خداوند تنها عامل بازدارنده انجام و ارتکاب گناهان کوچک و بزرگ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محسن فقیهی ظهر امروز در دیدار دانش آموزان دبیرستان پژوهش، با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با دهه مبارک فجر اظهار داشت: دانش آموزان به استناد احادیث و روایات قلبشان به‌مانند سرزمینی بوده که گیاهی در آن کاشته نشده و پاک و بی‌آلایش است و چون دارای روح پاک بوده مطالب حق در روحشان تأثیر بسزایی می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از دوران جوانی برای تمسک جستن به احادیث و روایات ابراز کرد: قدر این دوران را بدانید، و دانش آموزان باید با پیروی از دستورات دین و فراگیری علوم و فنون مختلف آینده‌سازان این کشور شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نیاز مبرم جامعه بشری عمل به سبک و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) بوده و فقدان عمل نکردن به آن در آسیب‌های اجتماعی کاملاً مشهود است خاطرنشان کرد: معلّمان و روحانیون می‌توانند با تعلیم و تربیت دینی احیاگر سنت نبوی و امامان معصوم(ع) در جامعه باشند.

وی با تأکید به یادگیری واجبات دینی، دانش آموزان را به رعایت احکام الهی در انجام فرایض دعوت کرده و با شمردن آثار مثبت رعایت دستورات دینی افزود: جوانان مؤمن و متدین همواره موردعنایت خداوند سبحان قرار می‌گیرند.

استاد حوزه‌های علمیّه در ادامه با رجوع به احادیث و روایات دینی، درس خواندن و فراگیری علوم و فنون را از وظایف اصلی دانش آموزان دانست و به بهره‌گیری بیشتر دانش آموزان از این شادابی و نشاط دوران جوانی و نوجوانی تأکید کرد.

وی رعایت تقوای الهی و اطاعت از فرمان خداوند را تنها عامل بازدارنده انجام و ارتکاب گناهان کوچک و بزرگ دانست و با تأکید بر اینکه پاک بودن در این دوران جوانی شیوه و سبک پیامبری است، عنوان کرد: در صورت بروز اشتباه، گناه و معصیت می‌توانند از طریق توبه دوباره به راه اصلی خود بازگردانند و شیطان را از انحرافشان ناامید کرده و مانع جمع شدن نقطه‌های سیاه در دل خود شده و به رستگاری برسند.

در این دیدار که 90 نفر از دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول (طرح امین) پژوهش حضور داشتند، سیف‌اله عابدینی مدیر و حجت‌الاسلام آقا‌محمدی مبلغ دینی گزارشی از این دبیرستان ارائه کردند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com