کد خبر ۵۴۴۰۴ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۵
آیت الله کعبی در گفتگو با مهر:

گسترش «تنفر از آمریکا» پژواک صدای انقلاب اسلامی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:تنفر از امریکا و استکبار جهانی به پژواک صدای انقلاب اسلامی ایران تبدیل شده است.

آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب ا سلامی گفت: انقلاب اسلامی از جنس انقلاب انبیاء بود که تحقق جامعه توحیدی و ایفای نقش اثرگذار در تربیت انسان، تعمیق ارتباط معنوی با خدا و تحقق آزادی و کرامت انسانی، برابری و برادری ساخت امت واحده و در نهایت معنابخشی به حقیقت زندگی انسان از اهداف این نهضت بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی آمد تا اهداف متعالی اسلامی را در حیات انسانی محقق کند، افزود: در حقیقت انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی یک انقلاب تمدن ساز شد. انقلابی که از جنس انقلاب انبیاء و تمدنی بود، نقطه آغاز آن ۲۲ بهمن سال ۵۷ شد.

آیت الله کعبی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه آموزه های ناب محمدی از ایران برای مبارزه با جبهه استبداد، استکبار و استعمار سر برآورد و امتداد آن امروز در حال شکل گیری است. به طوری که ملت ایران همچنان یکپارچه و با هر سلیقه ای در صحنه از این نهضت حمایت می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انقلاب های تمدن ساز همواره دشمنان قدار و حساب شده ای دارند، ادامه داد: از بدو پیروزی انقلاب همواره صهیونیسم بین‌المللی و امریکا ودنباله روهای آنها تلاش کردند تا این انقلاب را از بین ببرند و توطئه های سهمگین داخلی و بین‌المللی علیه انقلاب طراحی کردند اما همه این توطئه ها شکست خورد.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم هر قدر انقلاب اسلامی به سمت جلو پیش رفته عمق توطئه ها و پیچیدگی ها علیه آن بیشتر شده است اما بعد از گذشت ۴ دهه شاهد اقتدار منطقه ای و بین‌المللی این نهضت امام خمینی هستیم و وجود زیرساخت های توسعه و پیشرفت مبنایی برای حرکت به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی – انسانی مهیا شده است.

آیت الله کعبی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی امتداد یافته و امروز احیاء هویت انسانی، تلاش برای بازسازی امت اسلامی، حرکت به سمت پیشرفت و عدالت با شتاب بیشتر در ایران و الگوپذیری در منطقه مبارزه با استبداد جهانی، تلاش برای تعمیق مردم سالاری، پشتیبانی از مقاومت اسلامی و تنفر از امریکا و استکبار جهانی به پژواک صدای انقلاب اسلامی ایران تبدیل شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در ۴ دهه گذشته دستاوردهای بسیاری در عرصه داخلی و بین‌المللی داشته ایم، تصریح کرد: شاید بتوان در رأس دستاوردهای داخلی به رهایی از دیو استبداد و استعمار و سیاست های شیطانی آمریکا، تحقق آزادی و کرامت انسانی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امروز این کشور و این نظام متعلق به ملت است و ملت در سرنوشت خود دخالت می کنند عنوان کرد: توسعه در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، خدماتی، آموزشی و بهداشتی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است که ملت ایران با حضور همیشگی خود در صحنه به آن دست یافته اند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com