کد خبر ۵۴۴۳۵ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۱

قم|ضریب نفوذ اینترنت در استان قم بیش از 80 درصد است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: نزدیک به 308 هزار از خانواده‌های استان دارای اشتراک اینترنت بوده که به‌نوعی آمار ضریب اینترنت در خانواده‌ها 80 درصد کل خانواده‌های استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سیدحسن هانی‌طبایی ظهر امروز در نشست‌خبری که در سالن جلسات اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد، با اشاره به عملکرد اداره فناوری و اطلاعات استان اظهار داشت: وزارت ارتباطات به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی پیگیر دو عنوان کلی از جمله زیرساخت‌های ارتباطی و گسترش کاربرد فناوری و اطلاعات در کشور، در حوزه خدمات مردمی است.

وی با بیان اینکه عمده خدمات از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: در کل سطح مربوط به عملیات در اختیار بخش خصوصی است و ازاین‌رو شاید وزارت فناوری و اطلاعات یکی از موفق‌ترین اداره در بخش واگذاری کار به بخش خصوصی باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به اینکه 611 هزار خط تلفن ثابت نصب‌شده در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد خط تلفن ثابت نصب‌شده 513 هزار مورد از آن‌ها فعال است.

وی 154 روستا را دارای خط ارتباط تلفن ثابت دانست و تصریح کرد: 220 روستا در استان قم داریم که اگر بخواهیم روستاهای بیش از 20 خانواده را حساب کنیم درمجموع 170 روستا در استان وجود دارد.

هانی طبایی به اپراتورهای تلفن همراه اشاره و عنوان کرد: همراه اول با 306 هزار خط دائمی، یک‌میلیون و 120 هزار خط اعتباری که از این میزان 125 هزار دائمی و 626 هزار اعتباری فعال است 69 درصد جمعیت استان را با سیم‌کارت‌های خود پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه همراه اول درمجموع 99.9 درصد جمعیت استان را پوشش می‌دهد، ادامه داد: از نظر آنتن‌دهی و در جاده‌ها نیز ‌99 درصد تماس‌ها موفق بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، توزیع خط و پوشش جمعیتی استان را با اپراتور ایرانسل مدنظر قرار داد و ابراز کرد: اپراتور ایرانسل در استان حدود 17 هزار سیم‌کارت دائمی دارد که 5 هزار سیم‌کارت از این تعداد فعال است، همچنین یک‌میلیون و 300 هزار خط اعتباری در استان توزیع کرده که 495 هزار مورد آن‌ها فعال است.

وی با بیان اینکه ایرانسل 170 روستا را تحت پوشش دارد، تصریح کرد: اپراتور ایرانسل در 98 درصد از سطح استان پوشش آنتن دهی دارد.

هانی طبایی به اپراتور رایتل نیز اشاره و عنوان کرد: اپراتور رایتل در استان قم مشتری آن‌چنانی نداشته و درمجموع 100 هزار مورد خط دائمی و اعتباری فروخته‌شده که 16 هزار مورد از این تعداد سیم‌کارت فعال است.

وی با بیان اینکه اداره پست استان یکی دیگر از زیر مجموعه اداره فناوری و اطلاعات است، خاطرنشان کرد: اداره پست استان تا پایان شهریورماه 3 و نیم میلیون مرسوله را ارسال کرده که با توجه به جمعیت استان امیدواریم سرانه این مرکز تا پایان سال به شش میلیون مرسوله برسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به اینکه به‌صورت تقریبی حدود 750 تا 780 هزار نفر از مردم استان از اینترنت استفاده می‌کنند، ابراز کرد: 520 هزار نفر از مشترکین همراه اول اینترنت فعال و 305 هزار نفر از مشترکین ایرانسل دارای اینترنت فعال هستند و نزدیک به 308 هزار از خانواده‌های استان دارای اشتراک اینترنت بوده که به‌نوعی آمار ضریب اینترنت در خانواده‌ها 80 درصد کل خانواده‌های استان است.

وی به وضعیت استان قم در شاخص‌های فناوری اطلاعات در کشور اشاره و تصریح کرد: استان قم در شاخص فناوری و اطلاعات رتبه چهارم یا پنجم را در کشور به خود اختصاص داده و در شاخص توسعه روستایی در حوزه ارتباطات رتبه سوم کشوری را کسب کرده‌ است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com