کد خبر ۵۴۴۷۵ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۲

قم|برخی از نانوایی‌های لواش رو به تعطیلی هستند

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم گفت: با توجه به اینکه هزینه نانوایی‌ها هرساله رو به افزایش است اما قیمت نان ثابت بوده به همین دلیل برخی از نانوایی‌های لواش استان به ضرر دهی رسیده‌ و در چند ماه گذشته 10 نانوایی لواش در قم تعطیل‌شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، علی‌اکبر زارعی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری گندم، آرد و نان استان قم که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد،به نظارت نانوایی‌ها اشاره و اظهار داشت: تعداد نانوای های سنگک در استان قم بسیار زیاد است اما نظارت زیاد و مطلوبی از سوی نهادهای مختلف بر آن‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم استاندارد پایین گندم‌های وارداتی به استان را مدنظر قرار داد و افزود: گندم مورد در کارخانه‌های آرد استان قم یکدست نیستند، همچنین نانوایی‌های استان نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه حدود چهار سال است که قیمت نان ثابت مانده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه نانوایی‌ها هرساله رو به افزایش است اما قیمت نان ثابت بوده به همین دلیل برخی از نانوایی‌های لواش استان به ضرر دهی رسیده‌اند در واقع در چند ماه گذشته 10 نانوایی لواش در قم تعطیل‌شده‌اند.

زارعی ظرفیت‌سازی نانوایی‌ها در زمینه صدور مجوز را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: در زمینه صدور مجوز برای نانوایی‌ها ظرفیت سنجی‌های لازم صورت نگرفته و اکنون 228 واحد نانوایی آزاد پز در این شهر در حال فعالیت است.

سالیانه 25 هزار تن گندم در استان قم تولید می شود

همچنین بهزاد رادمنش  در این جلسه با اشاره به مصرف سالیانه 110 هزار تنی گندم در استان قم اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت نگهداری گندم در استان قم حدود 150 هزار تن است به همین دلیل هیچ دغدغه در زمینه تأمین نیاز گندم استان وجود ندارد.

وی با بیان تعداد نانوایی‌های یارانه‌ای در استان افزود: 603 واحد نانوایی یارانه‌ای در استان قم وجود دارد که از این تعداد 113 واحد در روستاها و بقیه در شهر قم است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم با اشاره به اینکه اجازه وارد گندم آلوده را به استان نخواهیم داد، خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری‌ها در انسان به دلیل مصرف نان سفید به وجود می‌آید به همین دلیل اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه انجام‌شده است همچنین افزایش سبوس نان به‌صورت دستی عملی غیربهداشتی صورت می‌گیرد.

 رادمنش با بیان اینکه در صورت رعایت نکردن حداقل استاندارد از سوی کارخانه‌ها در اعطای سهمیه گندم به آنان تجدید نظرخواهیم کرد، ابراز کرد: به‌صورت جدی بر فعالیت کارخانه‌های آرد استان نظارت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سالیانه حدود 25 هزار تن گندم در استان قم تولید می‌شود، عنوان کرد: امسال 123 هزار تن گندم ازجمله 95 هزار تن گندم درجه‌یک از دیگر استان‌ها مانند فارس و خوزستان را وارد استان کرده‌ایم.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم مردم را به دنبال خرید نان کامل توصیه و بیان کرد: باید به دنبال از بین بردن فرهنگ خوردن نان سفید در استان قم باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com