کد خبر ۵۴۴۸۰ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۱

قم|مصرف جوش‌شیرین در نانوایی‌ها به 21 درصد کاهش‌یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: درصد سبوس‌گیری آرد در استان از 20 درصد به 12 درصد کاهش داشته و همچنین مصرف جوش‌شیرین در نانوایی‌ها نیز به 21 درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی در جلسه شورای سیاست‌گذاری گندم، آرد و نان استان قم که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد، از افتتاح چندین پروژه به مناسبت دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر چهارشنبه 18 بهمن‌ماه چندین پروژه صنعتی در استان افتتاح می‌شود.

وی مصوبات جلسات کارگروه آرد و نان را در سال جاری قابل‌توجه دانست و افزود: در 4 جلسه‌ای که کارگروه آرد و نان در استان تشکیل داده 16 مصوبه داشته که بعضی از این مصوبه‌ها مربوط به سبوس‌گیری آرد، مصرف جوش‌شیرین بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تغییر سبوس‌گیری آرد استان قم را پلکانی اعلام کرد و گفت: خوشبختانه درصد سبوس‌گیری  آرد در استان از 20 درصد به 12 درصد کاهش داشته و همچنین مصرف جوش‌شیرین در نانوایی‌ها نیز به 21 درصد کاهش‌یافته است.

وی به ظرفیت سیلوها در استان اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت سیلوهای استان قم 120 هزار تن بوده و خوشبختانه در انبارهای کارخانه‌های آرد استان، گندم به‌اندازه نیاز استان وجود دارد و کمبودی در استان نخواهیم داشت.

سیجانی  تعداد نانوایی‌های آزاد پز استان را 20 درصد اعلام و تصریح کرد:  718 نانوایی در نقاط مختلف شهر ثبت‌شده که بیشتر آن‌ها در شهر قم بوده و با کمبود نانوایی در روستاها مواجه هستیم، البته تعدادی از این واحدها صنعتی بوده و یکی از این واحدها دارای ماشین‌آلات مدرن است.

وی به تخلفات عمده نانوایی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به بازدیدهای انجام‌شده عمده تخلفات اعلام‌شده در نانوایی‌ها کم‌فروشی، گران‌فروشی و عدم رعایت نکات بهداشتی بوده که اخطارهای لازم به آن‌ها داده‌شده و بازرسی‌ها به‌صورت مستمر انجام می‌گیرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com