کد خبر ۵۴۴۹۶ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶
کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم :

اعضای بدن جوان قمی اهدا شد/هفدهمین اعزام اهدا عضو از استان قم

یک جوان قمی که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده وی، اعضای بدنش اهدا شد ، صمدی در این خصوص اظهار داشت: مرحوم جواد بیگدلی یک جوان35 ساله قمی بود که متاسفانه بر اثر تومور خوش خیم مغزی دچار مغزی شده و اعضای بدن وی اهدا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ولی الله صمدی  کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم در این خصوص گفت: مرحوم جواد بیگدلی یک جوان35 ساله قمی بود که متاسفانه بر اثر تومور خوش خیم مغزی دچار مغزی شده و اعضای بدن وی اهدا شد.

وی عنوان داشت: این جوان به علت تومور خوش خیم مغزی و تشنج، دچار مرگ مغزی شده بود که پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج و تایید مرگ مغزی ایشان توسط تیم تایید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم، اعضای بدنش اهدا شد.

صمدی گفت: پس از تایید این مرگ مغزی، چندین جلسه با خانواده آن مرحوم برگزار شد که در نهایت رضایتشان اخذ و آن مرحوم جهت اهدای عضو به بیمارستان شریعتی تهران اعزام شده و ارگان های حیاتی ایشان به بیماران نیازمند در لیست  پیوند وزارت بهداشت و درمان، پیوند شد.

کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون، این بیمار   هفدهمین مورد اهدای عضو از استان قم بود که به تهران جهت اهدای عضو اعزام شده است.

صمدی با بیان این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد گفت: به دلیل بی اطلاعی خانواده‌ها و با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

کارشناس مسوول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: کسانی که می‌خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.muq.ac.ir در بخش «ثبت نام از متقاضیان اهدای عضو پس ازمرگ» ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com