کد خبر ۵۴۵۱۳ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱

6 طرح راه آهن قم با اعتبار 145 میلیارد ریال به بهره برداری رسید

آیین بهره برداری از 6 طرح اداره کل راه آهن قم با اعتبار 145 میلیارد ریال روز سه شنبه همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور مسئولان کشوری و استانی در مرکز آموزش و تحقیقات اداره کل راه آهن قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، مدیرکل راه آهن قم در این آیین گفت: احداث و تجهیز ساختمان سوزنبانی گار مانوری با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، احداث خط آبگیری ایستگاه راه آهن قم با اعتبار 2 میلیارد ریال و توسعه خطوط و سیگنالینگ ایستگاه قمرود با اعتبار 130 میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که امروز افتتاح شد.

محسن اعتماد افزود: بازسازی 500 متر خط در منطقه ماسه گیر بلاک گار نودژ با اعتبار چهار میلیارد ریال، تبدیل گذرگاه همسطح به غیرهمسطح در کیلومتر 155 بلاک محمدیه - ساقه و بازسازی و تجهیز ساختمان خوابگاه ماموران با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال از دیگر این طرح هاست.

وی با بیان این که در حال حاضر 15 طرح با اعتبار 500 میلیارد ریال در محدوده راه آهن قم در حال اجراست، افزود: دیوار حریم بلاک قم - ساقه با اعتبار 18 میلیارد ریال، دیوار حریم ایستگاه محمدیه با اعتبار هفت میلیارد ریال، احداث سرویس بهداشتی ایستگاه محمدیه با اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون ریال، بازسازی سکوی 2 ایستگاه محمدیه با اعتبار سه میلیارد ریال و بازسازی و بهسازی سالن مسافری ایستگاه قم با اعتبار 2 میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.

اعتماد ادامه داد: زیرسازی و روسازی اتصال گمرک به ایستگاه گار مانوری به طول 3.6 کیلومتر و با اعتبار 90 میلیارد ریال، روسازی اتصال سیلو به ایستگاه ساقه به طول 11 کیلومتر و با اعتبار 100 میلیارد ریال و روسازی و بازسازی ایستگاه ساقه به گار مانوری به طول هفت کیلومتر و اعتبار 63 میلیارد ریال از دیگر طرح های در دست اجراست.

وی در ادامه به عملکرد اداره کل راه آهن قم از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه اشاره کرد و گفت: در این مدت خروج مسافر 27 درصد و ورود مسافر 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گفته وی، در بارگیری، بالغ بر 64 درصد، تخلیه بار 55 درصد و صادرات بار نیز 36 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راه آهن قم با اشاره به جابجایی 19 هزار مسافر توسط راه آهن قم در روزهای هشتم و نهم بهمن ماه جاری، گفت: به دلیل بارش برف و یخبندان، آزادراه قم- تهران مسدود شده بود و راه آهن توانست 14 هزار مسافر مازاد بر بلیت های فروخته شده به 2 مقصد قم و مشهد را جابجا نماید.

وی افزود: در این 2 روز، 12 هزار تن از قم به مقصد تهران و بلعکس و 2 هزار تن از مقصد قم به مشهد و بلعکس جابجا شدند.

وی اضافه کرد: بلیت قطار قم- تهران 40 هزار ریال است که بدون هیچ تغییری در روزهای برفی به مسافران فروخته شد که حدود 10 هزار تن نیز به صورت رایگان جابجا شدند.

اعتماد ادامه داد: به دلیل هجوم مسافران تهران به ایستگاه راه آهن، قطاری که 350 تن ظرفیت داشت با یک هزار و 300 مسافر به مقصد تهران تردد می کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com