کد خبر ۵۴۵۶۳ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

قم| آیت‌الله مکارم‌شیرازی: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دشمن را مأیوس و ناامید کنند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به پیش‌رو بودن 22 بهمن‌ماه گفت: ان‌شاالله همه در این راه‌پیمایی‌ها شرکت کرده و به دشمن ضربه می‌زنیم و این راه‌پیمایی‌های عظیم نشانه علاقه مردم به انقلاب است که با حضور خود دشمن را مأیوس و ناامید کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی اخلاقی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: براساس این حدیث، شاخه درختی روی جاده بود، که سبب اذیت مردم می‌شد، کسی آمد و این شاخه مزاحم را از جاده دور کرد، به همین عمل کوچک خداوند او را بهشتی کرد.

وی با بیان اینکه اسلام جنبه مردمی داشته و به حقوق آن‌ها احترام می‌گذارد، افزود: اسلام برای عدم مزاحمت و برای زشتی آزار و اذیت دیگران اهمیت بسیاری قائل است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: اسلام بیش از هفتاد باب دارد، توحید مهم‌ترین دستور اسلام است، و کوچک‌ترین آن این است که اگر موانعی بر سر راه و بر سر جاده افتاده آن را برطرف کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: اسلام می‌گوید مردم باید مراقب یکدیگر باشند و کمترین آزار و اذیتی برای همدیگر ایجاد نکنند، اگر از خانه شاخه درختی بیرون آمده نباید مزاحم مردم باشد، و یا اگر در زمینی چاهی وجود دارد باید حتماً روی آن را بپوشانند تا کسی در آن نیفتد.

وی با تأکید بر آلوده نکردن فضای اجتماعی و عدم تخریب فضای طبیعی از سوی مردم اظهار داشت: امیدواریم این دستورات اسلام را در زندگی پیاده کنیم، اگر همه مراقب باشند جامعه‌ای سالم خواهیم داشت، چراکه زندگی اجتماعی برکات و عوارض دارد، و پیشرفت صنایع و علوم به‌واسطه زندگی جمعی است درعین‌حال زندگی اجتماعی عوارض و مشکلاتی نیز ممکن است داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به پیش رو بودن 22 بهمن‌ماه گفت: ان شالله همه در این راه‌پیمایی‌ها شرکت کرده و به دشمن ضربه می‌زنند و این راه‌پیمایی‌های عظیم نشانه علاقه مردم به انقلاب است که با حضور خود دشمن را مأیوس و ناامید کنند، و ما باید نشان دهیم که این امید به نو امیدی منتهی می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر تفاوت انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌های دنیا ابراز کرد: همه انقلاب‌های دنیا یا متکی به غرب و یا متکی به شرق بوده است، بدون این اتکا نمی‌توانستند کار خود را پیش ببرند اما انقلاب ایران بدون تکیه‌بر شرق و غرب پیشرفت کرد، هشت سال جنگ بر ما تحمیل کردند و دشمن در بهترین شرایط به سر می‌برد اما هشت سال جنگ را تحمل کردیم و دشمن نتوانست کاری انجام دهد.

وی با بیان اینکه یک عامل پیروزی انقلاب اسلامی وحدت بود، اما در عمل بسیاری برخلاف وحدت گام برمی‌دارند و این مسئله بسیار اهمیت دارد، افزود: بر اساس آیات قرآن کریم هرکجا اختلاف بود معلوم می‌شود که عقل حاکم نیست، اختلاف مایه شکست است و انسان عاقل سراغ شکست نمی‌رود، قلب دشمنان باهم نیست اما خیال می‌کنی که باهم هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی دومین عامل پیروزی انقلاب را خلوص نیت اشخاص بیان و تصریح کرد: اگر مردم با وحدت و خلوص نیت دست‌به‌دست هم بدهند، ان شالله این انقلاب تا ظهور امام عصر(عج) باقی می‌ماند.

وی با اشاره به مسئله بودجه گفت: بخش درآمدهای بودجه این است که از کجا درآمد پیدا کند، سنگینی درآمدها باید روی دوش قشر مرفه جامعه باشد، نکند درآمدها را روی دوش اقشار پایین‌دست جامعه سوق دهند، همچنین هزینه‌ها باید روی قشر ضعیف متمرکز شود و نه اینکه درآمدها نیز به جیب اغنیا برود و اغنیا غنی‌تر شوند، بودجه صحیح آن است که درآمدها روی قشر مرفه جامعه و هزینه‌ها روی قشر ضعیف جامعه باشد.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم با اشاره به مشکل بانک‌ها گفت: دراین‌باره صحبت‌های زیادی شده است اما مشکل گوش شنوا است، بالاخره معلوم می‌شود که باید بانک‌های سالمی داشته باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com