کد خبر ۵۴۵۸۰ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۰

تجدید بیعت اصحاب رسانه قم با آرمان های امام خمینی(ره)

قم - ایرنا - جمعی از مسئولان، خبرنگاران و عکاسان رسانه های استان قم روز چهارشنبه همزمان با دهه فجر، با حضور در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در قم ضمن دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، با آرمان های معمار کبیر انقلاب تجدید بیعت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این آیین، گفت: به دلیل ملاحظات و حساسیت های خاص استان، رسانه های قم دارای وظیفه و جایگاه ویژه ای در مجموع کل رسانه های کشور می باشند.
سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به حضور مستمر و هفتگی مقام های کشوری در قم ادامه داد: پنجشنبه ای وجود ندارد که یک مقام کشوری در قم حضور نداشته باشد و دیدارهای متعدد با مراجع تقلید موجب شده تا اخبار قم، اخباری فرااستانی و فراملی باشد که این نشان از جایگاه ویژه رسانه ای استان است.
وی با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بر اهمیت رسانه های قم تاکید دارند، گفت: رسانه های استان قم بخش ویژه ای از مجموعه اخبار رسانه ای کشور را به دوش می کشند.
وی عرصه اطلاع رسانی را عرصه ای پر حاشیه دانست و گفت: در مقایسه با استان های دیگر مجموعه اصحاب رسانه ای استان قم دارای ظرفیت و آگاهی بالایی است که با دل بستگی و انگیزه بالا در عرصه خطیر اطلاع رسانی فعالیت می کنند و عشق و علاقه خبرنگاران به این عرصه موجب شده تا تمام سختی ها را نادیده بگیرند.
از هشت هزار و 246 مجوز صادر شده برای رسانه های کشور، 249 مجوز متعلق به رسانه های قم است. مجوز 6 روزنامه، 6 هفته نامه، هفت دو هفته نامه، 23ماهنامه، 11 دوماهنامه، 63 فصلنامه، 80 دوفصلنامه و یک سالنامه در قم صادر شده است. دفتر مرکزی سه خبرگزاری اهل بیت(ع)، رسا و حوزه در قم واقع است ضمن اینکه 40 پایگاه خبری دارای مجوز نیز در این استان فعالتی می کنند.
87 رسانه در قم به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی، روسی، استانبولی، اردو، اسپانیایی و آلمانی به تولید محتوا مشغول هستند، ضمن اینکه 123 رسانه تخصصی در حوزه کشاورزی، پزشکی و پیراپزشکی، علوم انسانی، فقه و حقوق اسلامی، الهیات و معارف اسلامی، روانشناسی، مدیریت، فلسفه، ادیان و مذاهب، علوم اقتصادی، علوم سیاسی، تاریخ و فنی و مهندسی در قم مشغول به فعالیت هستند.
از 42 خبرگزاری کشور، بیش از 15 خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می باشند.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com