کد خبر ۵۴۵۹۳ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۴
طی سال جاری انجام شد؛

واکسیناسیون بیش از ۲ میلیون رأس دام در قم

قم - مدیر کل دامپزشکی استان قم گفت: طی سال جاری ۲ میلیون و ۲۷۸ هزار رأس دام در قم علیه بیماری‌های دامی واکسینه شدند که نسبت به سال گذشته ۱۸ و نیم درصد رشد وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، محمد مهدی رفیعی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد ۱۰ ماهه دامپزشکی قم که ظهر چهارشنبه در محل اداره کل دامپزشکی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: نظارت در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه دام و طیور در سطح شهر تشدید شده و طی آن ۲۹۰ تن فرآورده غیربهداشتی ضبط، شناسایی و معدوم سازی شد.

وی ادامه داد: از این میزان ۱۱۲ تن مربوط به مراکز عرضه و صنایع وابسته بوده که نسبت به سال گذشته ۷۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم بیان کرد: از لاشه‌های غیربهداشتی حذف شده ۱۰۳ تن گوشت دام، ۴۷ تن ضایعات، ۲۸ تن کشتارگاه طیور بوده است.

وی درباره نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها نیز اظهار داشت: ما روحانی ثابت در کشتارگاه‌ها داریم و تمامی مراحل ذبح شرعی صورت می‌گیرد.

رفیعی ابراز داشت: طی سال جاری ۲ میلیون و ۲۷۸ هزار رأس دام در قم تحت انواع واکسیناسیون دامی قرار گرفتند که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۸ و نیم درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۳۹ میلیون انواع واکسن طیور تزریق شده که این رقم ۵۲ درصد افزایش حجم مایه‌کوبی نسبت به سال قبل داشته است.

ضدعفونی یک میلیون و ۷۸۰ هزار متر مربع از جایگاه‌های دامداری

مدیرکل دامپزشکی استان قم اظهار کرد: یک میلیون و ۷۸۰ هزار متر مربع از جایگاه‌های دامداری در قم سمپاشی و ضدعفونی شده که ۱۷ درصد افزایش عملکرد نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: ۴۸ رأس دام تحت تست سل و بروسلوز قرار گرفتند که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

رفیعی گفت: در مرغداری‌ها حدود ۲۰ میلیون و ۹۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی انواع طیور صورت گرفت.

وی با اشاره به عنوان کرد: ۴۵۸ هزار رأس دام طی ۱۰ ماه گذشته در کشتارگاه‌ها ذبح شرعی و بهداشتی شدند که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ابراز داشت: ۱۱ میلیون قطعه طیور نیز طی سال جاری در قم کشتار شدند که هفت درصد کاهش داشته است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com