کد خبر ۵۴۶۳۶ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۶
33 سال پیش در چنین روزی

ضرب العجل رئیس جمهور به دشمن

آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور: اگر بعثی ها به زدن روستاها و شهرها ادامه دهند 48 ساعت دیگر بصره و شهرهای مرزی عراق را گلوله باران می کنیم.

رخدادهای 19 بهمن 63

چکیده:

آیت الله خامنه ای: اگر بعثی ها به زدن روستاها و شهرها ادامه دهند 48 ساعت دیگر بصره و شهرهای مرزی عراق را گلوله باران می کنیم.

 

آیت الله جنتی: باید دانشجویان و اساتید مسلمان دانشگاه ها را تقویت کرد.

 

مراسم تجلیل از شهدای انقلاب اسلامی با پیام امام امت در بهشت زهرا برگزار شد.

 

ضرب العجل رئیس جمهور به رژیم بعثی عراق

نماز جمعه این هفته تهران در هشتمین روز دهه فجر و روز نیروی هوایی با حضور میهمانان خارجی دهه فجر و شرکت گسترده امت حزب الله با شکوه خاصی به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران در دانشگاه تهران اقامه شد.

رئیس شورای عالی دفاع در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران  با اشاره به بمباران های اخیر رژیم عراق گفت: سال گذشته رژیم بعثی عراق شهرهای ما را می زد و ما تحمل می کردیم اما وقتی تحمل ما تمام شد ما هم شهرهای عراق را زدیم. رژیم عراق سال گذشته احساس کرد نمی تواند تحمل کند. چون ما قدرت داریم آنگاه با موافقت دو طرف سازمان ملل دخالت کرد و بمباران ها متوقف شد.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: رژیم عراق بازهم اخیرا شروع کرده است به زدن بعضی از شهرها و روستاهای ما. اگر بعثی ها ادامه بدهند ما هم بصره را می زنیم من مردم دنیا و عراق و شهرهای مرزی عراق را شاهد می گیریم که ما نمی خواهیم شهرها را بزنیم. من از اینجا به مردم بصره پیام می دهم که اگر قرار شد در این 48 ساعت آینده باز شهرهای ما را به عنوان مناطق نظامی بزنند ما هم شهرهای مرزی را از بصره تا شمال مرز ایران و عراق خواهیم زد و مردم باید این شهرها را تخلیه کنند.(1)

 

آیت الله جنتی: ضربه زدن به این انقلاب به هر صورتی از گناهان بزرگ است

نماز وحدت آفرین و دشمن شکن عبادی سیاسی جمعه این هفته قم به امامت آیت الله جنتی در دبیرستان امام صادق (ع) این شهر اقامه شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم تاکید کرد: ضربه زدن به این انقلاب به هر صورتی از گناهان بزرگ است. ای برادری که در هوای نفست یک بچه حزب اللهی را کنار می زنی این انقلاب ارزشش بیش از این حرفهاست. تا کی انسان باید برای خودش و نفسش ارزشی بیش از خدا و پیغمبر و خون شهدا قائل باشد.

امام جمعه موقت قم افزود: باید ارزش ها را حفظ کنیم ای برادر و خواهر که در فضای این انقلاب تنفس می کنید بیائید دانشجویان و اساتید مسلمان دانشگاه را بال و پر بدهید و تقویت کنید.(2)

 

پیام امام خمینی به مناسبت روز شهدا

در هفتمین روز از ایام دهه فجر روز انقلاب اسلامی و شهادت مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان دانش آموزان، معلمان و مربیان مناطق 20 گانه تهران و عده ای از کارمندان دفاتر ستادی آموزش و پروش در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد.

در این مراسم که با گلباران مزار شهدا توسط هلیکوپتر انجام شد حجت الاسلام سید احمد خمینی پیام امام خمینی را خطاب به خانواده های معزز شهدا قرائت کرد.

در بخشی از پیام امام آمده است: ای شهدای بزرگ وای شهدای زنده عزیز! اگر نبود مجاهدات شما و برادران و خواهران بزرگوار شما در جبهه ها و پشت جبهه ها که با اخلاص خاص خود عنایات خاص خداوند قادر را جلب نمودید، کدام قدرت و کدام ابزار جنگی توانست جمهوری اسلامی و کشور عزیز شما را از این دریای مواج متلاطم که شرق و غرب و وابستگان به آنان دست به دست هم و بازو به بازوی یکدیگر داده و در پی غرق آن کوشیدند و می کوشند، نجات دهد. این کوردلان از خدا بی خبر و عاری از معنویات نمی دانستند که این کشتی نوح است که خدایش کشتیبان و پشتیبان است. اینان با ابزار و ساز و برگ مادی به جنگ ایمان و معنویت و کشور صاحب الزمان ارواحنالمقدمه الفداء آمده اند و اکنون نیز پس از سال ها تجربه به خود نیامده اند و به حرکات مذبوحانه ادامه می دهند، ولی چه باک از موج بحر آن را که باشد نوح کشتیبان. (3)

منابع:

1. اطلاعات، 20 بهمن 63، ص 22
2. جمهوری اسلامی، 20 بهمن 63، ص 9
3. جمهوری اسلامی، 20 بهمن 63، ص 11

انتهای متن/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com