کد خبر ۵۴۷۰۳ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۷

استاندار یزد: مربع گردشگری مرکز ایران مورد توجه جدی دولت قرار گیرد

یزد ـ ایرنا- استاندار یزد با بیان اینکه مزیت بزرگ استان یزد، بهره مندی از جاذبه‌های گردشگری است گفت: یزد در کنار اصفهان ، فارس و کرمان مربع گردشگری مرکز ایران را تشکیل می دهد که باید مورد توجه جدی دولت برای رشد این صنعت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به ویژگی ها و مزایای استان یزد که می تواند در حوزه گردشگری بسیار اثرگذار باشد، اظهار داشت: باید برای بهره مندی از این ظرفیت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه ارائه داد.
وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که در استان سبب افزایش نرخ بیکاری است، افزود: مدیران قبلی برای کاهش نرخ بیکاری کوتاهی نکرده اند اما مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات باید شناسایی شود.
زمانی قمی از جمله این مشکلات به بحث مهاجرپذیری استان یزد اشاره و اظهار کرد: یزد استان صنعتی است و اغلب صنایع نیز کارگر محور هستند و این امر سبب شده تحصیل‌کرده‌های استان به سایر استان‌ها مهاجرت کنند.
رئیس ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان اینکه صیانت از واحدهای آماده به کار در استان یزد از اولویت‌های ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان است، ادامه داد: این مهم باید به درستی مورد پیگیری قرار گیرد.
زمانی قمی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام را نیز از مواردی برشمرد که دارای اولویت است و باید برای آن اهتمام ویژه و عزم جدی وجود داشت.
وی افزود: توجه به طرح‌های نیمه تمام بالای 60 درصد و رفع موانع بسیاری از پروژه‌ها در سازمان‌های ملی و وزارتخانه‌ها می‌تواند نرخ کاهش بیکاری کشور را به دنبال داشته باشد.
وی همچنین با تاکید بر پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های استان یزد بیان کرد: این ستاد به شهرستان های مختلف استان سفر خواهد کرد تا بتوانیم با برنامه ریزی، نسبت به کاهش نرخ بیکاری به عنوان یکی از اولویت‌های مهم اقتصاد مقاومتی اقدام کنیم.

** لزوم تناسب میان جایگاه استان یزد در تولید ثروت و دریافت بودجه
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد هم در این جلسه گفت: استان یزد در تولید ثروت رتبه 12 کشور ولی در ردیف بودجه رتبه 13 را دارد که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.
سید ابوالفضل موسوی بیوکی افزود: یزد یک استان صنعتی است بنابراین بهتر است به جای بانک، سیستم بورس در یزد راه اندازی شود تا مردم سرمایه های خرد خود را به صنعت تزریق کنند.
وی یکی از مهمترین مشکلات سرمایه گذاران حوزه صنعت را تسهیلات عنوان کرد و ادامه داد: در نظرسنجی که از 220 شرکت انجام شده نخستین موضوعی که همه این صنایع و تولیدکنندگان مطرح کردند، مسئله دریافت تسهیلات و تامین سرمایه توسط بانک‌ها بود.
نماینده یزد و اشکذر در مجلس تأکید کرد: این موضوع باید توسط مدیران مورد بررسی جدی قرار گیرد اما به نظر می رسد آنچه می تواند در این راستا راهکاری موثر باشد، راه اندازی سیستم بورس در استان است.
وی پیشنهاد کرد تا به جای بانک، سیستم بورس در استان یزد راه اندازی شود تا مردم بتوانند سرمایه های خرد خود را به صنعت تزریق کنند.
موسوی بیوکی خاطرنشان کرد: تمام کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که مکان آنها در استان یزد است، باید تمام اسناد مالی و حساب‌هایشان به استان مبدأ منتقل شوند زیرا با این کار ضعف بازار و تأمین سرمایه در یزد تأمین می‌شود.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: محمدحسین فلاح
@irnayazdd

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com