کد خبر ۵۴۷۰۴ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۶

تقدیر آیت الله نوری همدانی از خدمات دولتمردان در مناطق زلزله زده

قم- ایرنا- آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید از خدمات رسانی مسئولان ستاد مدیریت بحران کشور تقدیر کرد و گفت: در جریان خدمات رسانی در حوزه های مختلف به ویژه زلزله زدگان غرب کشور قرار گرفته ایم که این امر نشانگر تعهد و روحیه انقلابی شما را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، این مرجع تقلید شامگاه پنجشنبه در دیدار اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان این که مقاوم سازی در ساخت و سازها باید فرهنگسازی شود افزود: باید از اول ساختمان ها طوری ساخته شود که در آنها استحکام و مقاوم سازی رعایت و این امر در کل جامعه پیگیری شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
آیت الله نوری همدانی، ادامه داد: خدمت رسانی به مردم در همه حوزه ها بسیار مهم است چرا که روایات بسیاری در دین اسلام در خصوص احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به یکدیگر وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی 22 بهمن ،گفت: مردم با وحدت و انسجام با حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن ماه، علاقه خویش به نظام را نشان خواهند داد.
وی ادامه داد: همه باید در استمرار انقلاب اسلامی متحد باشیم و با خدمات رسانی به مردم از این انقلاب نگهداری کنیم.
آیت الله نوری همدانی درادامه با اشاره به ریشه یابی مشکلات در جامعه گفت: در جامعه اسلامی اگر مشکلی پیش بیاید باید ریشه یابی شود تا نقاط قوت و ضعف مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: دین اسلام یک دین اجتماعی است که برای همه ابعاد زندگی مردم برنامه جامع و کامل دارد ضمن این که زندگی انسان خارج از بحران نیست و این امر نیاز به مدیریت و بسیج امکانات در حوزه های مختلف دارد.
این مرجع تقلید بر تقویت روحیه مردم تاکید کرد و گفت: کسانی که به معنویات مجهز باشند در برابر مشکلات به خود عجز راه نمی دهند از این رو خداوند به صابران بشارت پاداش اخروی را داده است.
اسماعیل نجار در سفر یک روزه خود به قم علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س) با سفر به قم با آیات عظام و علمای قم دیدار کرد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- مسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com