کد خبر ۵۴۷۴۲ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۵
سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم:

3 هزار میلیارد تومان ارزش راه‌های استان قم/21 دوربین نظارتی در نقاط پرتردد و حساس نصب شده است

حسینی سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری قم با اشاره به وجود 65 دوربین کنترل سرعت در محورهای استان قم تصریح کرد: 6 دوربین جدید در مرحله نصب بوده و ما برای پوشش کامل محورهای استان به 6 دوربین کنترل سرعت دیگر نیاز داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مهدی حسینی صبح امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برگزار شد، با اشاره به وضعیت نظارتی در محورهای استان اظهار داشت: 21 دوربین نظارتی در نقاط پرتردد و حساس جاده‌ای استان قم نصب‌شده است.

وی با بیان اینکه 8 دستگاه تردد شمار در محورهای استان وجود دارد، عنوان کرد: این دستگاه‌ها تعداد وسایل نقلیه عبوری را به‌صورت آنلاین و در مواقع ضروری مانند ایام عید، نیمه شعبان و غیره به مسئولان استان برای تصمیم‌گیری ارائه می‌دهد.

سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری قم با اشاره به وجود 65 دوربین کنترل سرعت در محورهای استان قم تصریح کرد: 6 دوربین جدید در مرحله نصب بوده و ما برای پوشش کامل محورهای استان به 6 دوربین کنترل سرعت دیگر نیاز داریم.

وی با اشاره به عملکرد دوربین‌های کنترل سرعت خاطرنشان کرد: این دوربین‌ها لحظه‌ای نبوده و عبور ماشین‌ها در دوربین اول ثبت‌شده و میانگین سرعت آن‌ها در طول مسیر در دوربین‌ها ثبت‌شده و در صورت تخلف برای ثبت به پلیس ارائه می‌شود.

حسینی با تأکید بر نصب دو تابلوی تردد شمار در دو محور آزادراه قم-تهران و قم-سلفچگان ابراز کرد: این تابلوها برای آگاهی از وضعیت جاده‌ها و تصمیم‌گیری برای انتخاب مسیر کم ترافیک نصب‌شده است، همچنین دو تابلوی پیام ثابت نیز در محورهای استان ثبت‌شده است.

وی مجهز شدن ماشین‌آلات اداره کل راهداری به سیستم GPS  را مدنظر قرار داد و گفت: بروی کلیه ماشین‌آلات راهداری این سیستم نصب‌شده و کلیه اقدامات آن‌ها در دسترس است،

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری استان قم نیز در این جلسه با اشاره به اجرای روکش آسفالت کمربندی امام علی(ع) اظهار داشت: 5 کیلومتر روکش آسفالت این مسیر توسط اداره کل راه استان و 11 کیلومتر نیز توسط اداره کل راهداری با اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و 800 میلیون تومان به انجام رسیده است.

محمدرضا زیدآبادی با اشاره به برگزاری مناقصه اجرای روکش آسفالت در دو محور استان ابراز کرد: مراحل این مناقصه برای دو محور قم-سلفچگان-راهجرد با اعتبار چهار میلیارد و 600 میلیون تومانی و 10 کیلومتری محور سلفچگان-ساوه آماده برگزاری است و در اردیبهشت‌ماه سال آینده مراحل عملیاتی آن اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال فقط برای رفاه حال مردم لکه‌گیری در برخی از محورها انجام می‌شود، عنوان کرد: مراحل مناقصه روکش آسفالت آزادراه قم-تهران در 15 کیلومتری منتهی به عارضی نیز تا اوایل اسفند به مرحله قرارداد می‌رسد.

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری قم با اشاره به وجود 3 هزار کیلومتر راه در محورهای استان تصریح کرد: 3 هزار میلیارد تومان ارزش ریالی راه‌های استان قم بوده که برای نگهداری این راه‌ها هزینه زیادی نیاز است و عمر بسیاری از این راه‌ها به‌پیش از انقلاب برمی‌گردد که تنها نگهداری این مسیرها سالانه 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

زیدآبادی تعداد نقاط حادثه‌خیز استان را 66 نقطه برشمرد و گفت: 3 نقطه در آزادراه قم-کاشان 10 نقطه در کمربندی امام علی(ع)، 10 نقطه در لنگرود-کهک، 3 نقطه در قم-سلفچگان، 3 نقطه در محور کوه سفید، 3 نقطه قم- جعفریه، 2 نقطه در جنت‌آباد و مابقی در محورهای دیگر استان وجود دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com