کد خبر ۵۴۷۵۵ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

تداوم رژیم شاه سبب نابودی اسلام می شد/ انقلاب اسلامی ابرقدرت‌ها را به چالش می‌کشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ایران در زمان طاغوت هیچگونه استقلالی نداشت، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، ایران امروز به یک کشور سرنوشت ساز در منطقه تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازانقلاب نیوز،حجت الاسلام و المسلمین سید محمد غروی شامگاه جمعه در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد زین العابدین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم، حکومت پهلوی اوج فساد و بی بندوباری بود و همه مسئولان از شاه و غیره فاسد بودند و با توجه به آن حکومت و پی بردن به اوج فسادی که در آن وجود داشت نورانیت انقلاب اسلامی را درمی یابیم.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب به حد پختگی رسیده و این انقلاب بسیار انقلاب نورانی است که باید قدردان آن باشیم، ابراز داشت: اگر دفتر حکومت‌های خودکامه گذشته را مرور کنیم ستم‌ها و فسادهای زیادی را مشاهده می کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب آمد تا اسلام را احیا کند، افزود: این انقلاب آمد تا اسلام را احیا کند، انقلاب اسلامی با رهبری‌های روحانیت و در رأس آن امام راحل به پیروزی نهایی رسید و کشور از زیر سلطه حکومت داران فاسد بیرون آمد.

استقلال در زمان رژیم شاه هیچ معنایی نداشت

غروی  با تأکید بر اینکه در زمان شاه استقلال در کشور وجود نداشت، گفت: در این رژیم به اندازه ای خفقان وجود داشت که کسی حق نداشت نسبت به مستشاران آمریکایی کوچکترین اعتراضی داشته باشد، همچنین هر کس از عملکرد رژیم شاهنشاهی انتقاد می کرد به بدترین شکل با او برخورد می شد.

وی با بیان اینکه انقلاب در طول این سال‌ها همواره فراز و نشیب‌هایی داشته است، افزود: دشمنان علیه انقلاب تحریم‌های اقتصادی و نظامی و تحمیل جنگ و انجام ترورها در این سال‌ها داشته‌اند، اما هیچ‌گاه انقلاب در برابر این مسائل کمر خم نکرد و امروز ایران سیاست خود را به عنوان یک کشور مستقل دنبال می‌کند.

تداوم رژیم شاه سبب نابودی اسلام می شد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر رژیم شاه ادامه پیدا می کرد، به یقین امروزه شاهد نابودی استعدادهای جوانان مان بودیم و دیگر اثری از اسلام ناب باقی نمی ماند.

غروی با بیان اینکه استقلال ایران مدیون انقلاب اسلامی است، گفت: دشمنان برای سرنگون کردن انقلاب نقشه های بسیاری پایه ریزی کردند، اما هیچکدام از نقشه هایشان عملی نشد.

انقلاب اسلامی، ایران رابه کشورسرنوشت سازمنطقه تبدیل کرده است

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ایران در زمان طاغوت هیچگونه استقلالی نداشت، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، ایران امروز به یک کشور سرنوشت ساز در منطقه تبدیل شده است، چراکه اگر حمایت های انقلابی ایران وجود نداشت، سرنوشت لبنان، سوریه، عراق و بسیاری از کشورهای منطقه به گونه ای دیگر رقم می خورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پیشرفت در عرصه های علمی حاکی از اقتدار ایران اسلامی است، ابراز داشت: به گفت و گو نشستن ایران با ابرقدرت ها و به چالش کشیدن آنها نشانگر این است که امروزه ایران به خودکفایی رسیده است.

غروی تصریح کرد: اگر رهبری مقتدر رهبر معظم انقلاب نبود، سرنوشت کشور اینگونه رقم نمی خورد، امروزه همه قدرت ها در برابر هوشیاری ایشان درمانده اند و نمی توانند مقابل سیاست های بی نظیرشان ایستادگی کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی یکی از نقشه های دشمن است و باید به مقابله با سیاه نمایی دشمن در فضای مجازی بپردازیم.

وی گفت: همه باید بدانند که امروزه مسؤولان حاکمیت اسلامی نسبت به مسئولان در جاهای دیگر دنیا، سالم ترین افراد هستند، درست است که گاهی مشکلاتی به وجود می آید، اما باید گفت که اگر مسئولی هم اشکال داشته باشد، کنار گذاشته می شود.

غروی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور افزود: در این جریان ها عده ای از مردم قصد داشتند صدای خود را به گوش مسؤولان برسانند، اما به وضوح دیدیم که دشمن چگونه بر موج اعتراضات مردمی سوار شد و می خواست به انقلاب ضربه وارد کند.

انقلاب اسلامی امروز ابرقدرت‌ها را به چالش می‌کشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: انقلاب اسلامی امروز ابرقدرت‌ها را به چالش می‌کشد و در سال‌های اخیر دیدیم که چگونه در مسائل هسته‌ای در برابر ابرقدرت‌ها ایستاد و با نظر رهبری کار را پیش برد اما این امر فتح الفتوح هم نبود ولی توانمندی نظام را می‌رساند.

غروی ابراز داشت: با همه تحریم‌ها و مشکلات، امروز کشور مسیر پیشرفت خود را ادامه می‌دهد و یکی از اهداف دشمنان این است که ما را نسبت به کارایی نظام دلسرد کند.

وی تصریح کرد: مسئولان کشور از نظر سلامت قابل مقایسه با مسئولان کشورهای دیگر نیستند هر چند که گاهی در گوشه و کار برخی از افراد از مسئولیت خود سوءاستفاده می‌کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com