کد خبر ۵۴۷۷۷ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۴
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

سقوط تیم صبا به دلیل نبود حامی و اسپانسر مالی است/قم ظرفیت فنی تیم لیگ برتری را نداشته و ندارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه قم ظرفیت فنی تیم لیگ برتری را نداشته و ندارد، گفت: سقوط تیم صبا به دلیل نبود حامی و اسپانسر مالی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن عابدی  در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به وضعیت تیم صبای قم و شکست های اخیر این تیم، اظهار داشت: تیم فوتبال صبا قبل از مدیریت بنده به قم واگذار شده بود و در این سال ها مدیریت شده است.

وی ادامه داد:با گذشت هر ساله از واگذاری این تیم به قم  بدهی های این تیم بیشتر می شود .

قم ظرفیت فنی تیم لیگ برتری را نداشته و ندارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه با این مسئله که آیا تیم باید به قم داده می شد یا نه کار نداریم، گفت: استان قم ظرفیت فنی حضور در لیگ برتر را نداشته و درحال حاضر هم ندارد.

وی بیان داشت: از زمانی که صادقی استاندار قم و بنده در اینجا مسئولیت گرفتیم با چالش های بدهی این تیم مواجه شدیم.

عابدی با اشاره به اینکه اعتبارات مالی و بدهی ها دلیل سقوط تیم به دسته پایین تر بود، ابراز داشت: مهمترین ظرفیت برای تیم اعتبارات و اسپانسر مالی می باشد که در قم اسپانسر وجود ندارد.

قم 35هزار ورزشکار در 43 هیئت ورزش دارد

وی اضافه کرد: استان قم 43 هیئت ورزشی و بیش از 35 هزار ورزشکار قمی دارد که با تقسیم بندی اعتبارات در هیئت ها، اعتباری برای فوتبال نمی ماند.

فوتبال تنها ورزش استان نیست

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه فوتبال تنها ورزش نیست و باید به دیگر ورزش های استان هم کمک کنیم، خاطرنشان کرد: تیم صبای قم باید بومی شود البته تاکنون 70 درصد تیم بومی شده است .

وی اضافه کرد: هر تیم علاوه بر بومی بودن باید دارای بازیکنان حرفه ای در سطح بالا باشد که این ظرفیت دراین تیم و استان وجود ندارد.

عابدی با اشاره به اسپانسر، عنوان داشت: تمام افرادی که می گویند تیم باید بومی شود هیچ اسپانسری را به ما معرفی نکرده اند تا اقدامات لازم را انجام دهیم.

سقوط تیم صبا به دلیل نبود حامی و اسپانسر مالی است

وی ادامه داد: هیئت فوتبال استان بدون کمک مالی و حامی ، مسئولیت هدایت تیم را برعهده گرفته است و با شرایط موجود اداره کل تا حدودی کمک کرده است اما کافی نیست چرا که این حمایت مالی برای هزینه های یک تیم دسته یکی بسیار کم است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه بصورت مقطعی استانداری، شهرداری و اداره کل ورزش استان از تیم صبا حمایت کرده اند، خاطرنشان کرد: اما با این اعتبارات دولتی بیشتر از این نمی توان ازتیم حمایت کرد به همین دلیل باید بخش خصوصی در این مسئله دخالت کند.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com