کد خبر ۵۴۸۰۴ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵

قم| پارکینگ عمومی در مصلی قدس قم احداث می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهتمام شورای شهر در ارتباط با پارکینگ‌های عمومی سطح شهر گفت: مذاکراتی با مجموعه مصلی قدس انجام‌شده که از محوطه مصلی در زیر سطح استفاده، و پارکینگی در این مکان تعبیه شود.

محمود مسگری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به وضعیت قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران و عبور آن از سطح شهر قم اظهار داشت: در جلساتی که با مجموعه مدیریت استان، مجموعه مدیریت شهری و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به دو گزینه رسیدیم که قطار حتماً باید از زیر سطح شهر عبور کند و همچنین اصلاً ما به‌صورت آنتنی به ایستگاهی مربوط نشویم و دو ایستگاه، از بلوار خلیج‌فارس از زیر سطح  شهر پس از عبور از کوه دوبرادران به سمت شهر اصفهان حرکت کند که در این رابطه اجماع صورت گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهتمام شورای شهر در ارتباط با پارکینگ‌های عمومی سطح شهر گفت: پارکینگی بین منطقه یک و منطقه هفت ‌در کنار بازار کهنه روبروی مجتمع الزهرا جانمایی شده و همچنین پارکینگی در ابتدای خیابان فاطمی در حال مطالعه هستیم که انجام خواهد شد.

وی افزود: مذاکراتی با مجموعه مصلی قدس انجام‌شده که از محوطه مصلی در زیر سطح استفاده، و پارکینگی در این مکان تعبیه شود، همچنین پارکینگ شهید کاظمی نیز فعلاً به مشکل خورده است امیدواریم زودتر تعیین تکلیف شود تا با کم کردن حجم تراکم این مکان، عملیات اجرایی آن انجام شود.

مسگری با اشاره به پیگیری مجموعه‌های تفریحی در بوستان‌های استان اذعان کرد: سیاستی که مجموعه شهرداری و شورای شهر در حال پیگیری هستند، این است که مجموعه‌های بزرگی در اطراف شهرک قدس و پردیسان در حال طراحی هستیم تا مراکز گردشگری و رفاهی را برای شهروندان داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اقدامات شورای شهر قم در مورد مدیریت یکپارچه شهری را مورد اشاره قرار داد و مطرح کرد: نگاهی که به کم کردن اختیارات شورا در مجلس شورای اسلامی هست کمتر از نگاه دولت به این مسئله است، به این معنا که لوایحی که برای کم کردن اختیارات شوراها دیده می‌شود از خود مجلس شورای اسلامی بیشتر است تا مجموعه دولت، که این مسئله با نگاه خصوصی‌سازی و واگذاری کارهای مردم به خود مردم مغایرت دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com