کد خبر ۵۴۸۲۸ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۷

قم| افتتاح 5 طرح صنعتی به مناسبت دهه فجر در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: 5 طرح صنعتی بزرگ و کوچک همزمان با ایام‌الله دهه فجر استان قم افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی در گفت‌وگوی خبری در شبکه استانی نور با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه (س) و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: از آغاز دهه مبارک فجر پنج طرح مهم و شاخص صنعتی کوچک و بزرگ با حضور معاون رئیس‌جمهور و استاندار افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها بااعتباری بالغ‌بر 125 میلیارد تومان راه‌اندازی شده‌اند، افزود: طرح‌هایی که به‌تفصیل بیان می‌شوند دویست نفر به‌طور مستقیم اشتغال‌زایی کرده‌اند.

سیجانی بیان کرد: این طرح‌ها شامل صنایع مختلف ازجمله صنعت پایین‌دست پتروشیمی در تولید پلی استایلن که تولید ظروف یک‌بارمصرف است، می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از صنایع، که از صنایع منحصربه‌فرد در خاورمیانه است تولید کاتالیست خودرو است که در کاهش آلودگی هوا نقش مهمی دارد و با ایجاد دیدگاهی برای ایجاد هوای پاک از دیگر طرح‌های راه‌اندازی شده است که در این ایام افتتاح شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم راه‌اندازی طرح‌های صنعتی مربوط به دریاچه نمک از صنایع بزرگ اعلام کرد و گفت: در نظر داریم از این موهبت الهی در قم استفاده‌های والاتر و بیش‌تر بکنیم، تولید شیرآلات بهداشتی و اتو مات کاهنده‌ آب نیز از طرح‌های راه‌اندازی شده است.

وی از راه‌اندازی و افتتاح طرح‌های ویژه اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: احیای واحدهای تعطیل و راکد ازجمله این طرح‌هاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: تولید قطعات پلاستیکی داخل یخچال و سرمایه‌گذاری 7 میلیاردی و با اشتغال 30 نفر از دیگر طرح‌های این سازمان است که در ایام‌الله دهه فجر افتتاح‌شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com