کد خبر ۵۴۹۱۸ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۷

انقلاب الهی

روزنامه ایمان قم در شماره روز دوشنبه 23 بهمن ماه مطلبی با عنوان «انقلاب الهی » را به قلم سرتیپ دوم پاسدار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم منتشر کرد.

در این مطلب می خوانیم:
انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی است، به همین دلیل هم از نظر ساختار و هم از نظر اهداف با انقلاب هایی که طی سال‌ های اخیر مانند انقلاب کبیر فرانسه رخ داده متفاوت است.
انقلاب اسلامی ایران با انقلاب فرانسه در قرن هجدهم که به دست افراد تهیدست و حمایت نمایندگان آنها و به خاطر افزایش مالیات توسط لویی شانزدهم که فردی خودکامه و کم تجربه بود و همچنین انقلاب اکتبر روسیه که در قرن نوزدهم به دست طبقه پرولتاریا و با شعار نان و زمین شکل گرفته بود تفاوت اساسی دارد.
در انقلاب اسلامی ایران سه رکن عمده مانند دین، رهبری و مردم نقش داشته که تمامی آنها در انقلاب‌های دیگر دیده نمی شوند و یا اگر بعضی از آنها مانند مردم دیده می‌شوند، به صورت فراگیر و جامع مشارکت ندارند، بلکه تعداد یا بخشی از آنها مانند کارگران نقش‌آفرینی می‌ کنند.
همچنین در انقلاب های یادشده افکار بنیادین و جهان‌ بینی روشنی دیده نمی‌ شود بلکه ایده‌ های خود ساخته و برآمده از معلومات و تعصبات شخصی و صنفی افراد است؛ به همین جهت در نیمه راه دچار انحطاط یا انحراف و استحاله محتوایی و شکلی گردیده اند.
درصورتی که انقلاب الهی ایران به جهت شاخص های اشاره شده و تفاوت های معنایی با حرکتی جاودانه و بدون شکست و عقب گرد به راه خود ادامه می دهد؛ در انقلاب الهی همه افراد اعم از مجاهدان و شهدای عرصه انقلاب همگی پیروز هستند و از عزت و افتخار دنیوی و پاداش های اخروی برخوردار خواهند بود، این عزت و این پاداش ها اولا از جانب پروردگار است که در انقلاب های دیگر جای آن خالی و اصولا از آن بی بهره اند.
ثانیا تا زمانی این پاداش ها و نصرت ها ادامه دارد که افراد انقلابی به تعهدات دنیوی و اخروی یعنی وحدت و اطاعت از رهبری و پاسداری از ارزش های دینی پایبند بوده و آن را از یاد نبرده باشند.
وعده پروردگار حق است و حتما به وعده خویش عمل خواهد کرد لیکن افراد انقلابی نیز نباید فراموش کنند که خداوند دین خودش را حفظ می کند و تا زمانی که شاخص های دین یعنی اخلاص و تعهد و حمایت از مظلومین و مبارزه با ظالمین حاکم باشد، حمایت ها ادامه خواهد داشت به همین دلیل نباید از اصول انقلاب یعنی الهی بودن و مردمی بودن و همراهی با رهبری فاصله گرفت و ثانیا از شاخص های انقلاب مانند استکبارستیزی و دفاع از مظلومین جهان غافل بود.
اگر این چنین بود نصرت و پیروزی که برای پیدایش انقلاب به ملت ایران هدیه شده ، استمرار خواهد داشت و همچنان به جاودانگی و درخشش خود ادامه خواهد داد.
/8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری **انتشار- مسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com