کد خبر ۵۴۹۳۴ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۳

ساماندهی یکهزار و 600 راوی دفاع مقدس درقم

قم- ایرنا- معاون آموزشی موسسه روایت سیره شهدا گفت: یک هزار و 600 راوی روحانی و رزمنده دفاع مقدس با بهره مندی از دوره های آموزشی روایت گری در قم ساماندهی شدند و در طول سال فعال هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی یزدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این موسسه با تقویت محتواهای علمی و آموزشی دوره های روایتگری را برگزار می کند که در آن راویان دفاع مقدس تربیت می شوند.
وی افزود: همایش آموزشی روایتگری جبهه مقاومت نیز از روز چهارشنبه 25 بهمن ماه به مدت 2 روز در مجتمع آموزشی عمار واقع در خیابان شهید روحانی با هدف توانمندسازی روایان جبهه مقاومت برگزار می شود که در حاشیه این همایش از کتاب جبهه مقاومت رونمایی خواهد شد.
دبیر همایش آموزشی روایتگری جبهه مقاومت نیز اظهار داشت: همگرایی و هم افزایی خوبی بین راوایان روحانی و رزمنده پاسدار صورت گرفته است و این دوره آموزشی در راستای توانمند سازی روایان با موضوع جبهه مقاومت برگزار می شود.
حجت الاسلام حسین جوشقانیان افزود: روایان فعالی در عرصه دفاع مقدس وجود دارد این در حالی است که در عرصه جبهه مقاومت ،فضای سوریه، عراق، لبنان و جهان اسلام کمتر وجود دارد از این رو باید آموزش ها در این خصوص با جدیت پیگیری شود.
وی تاکید کرد: در این دوره آموزشی با حضور 300 راوی، بررسی و تحلیلی بر ابعاد مختلف جبهه مقاومت صورت خواهد گرفت تا راویان با شناسایی ظرفیت های جبهه مقاومت ، پاسخگوی شبهات دشمنان در این عرصه باشند.
وی بر ضرورت پاسخگویی راویان در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: بسیاری از شبهات امروز در فضای جبهه مقاومت طرح شده که امروز به علت دسترسی همه اقشار جامعه به فضای مجازی نیازمند پاسخگویی درست در این عرصه هستیم.
جوشقانیان گفت: مشترکات فرهنگی دفاع مقدس و جبهه مقاومت و جایگاه ولی فقیه در این حوزه، باید بر اساس فضای تربیتی جامعه و خانواده مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: همچنین حضور مدافعان حرم حضرت زینب(س) در جبهه مقاومت،جریان شناسی تکفیری و سایر مباحث به صورت فقهی مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان این که 16 روحانی به جبهه مقاومت اعزام شده اند گفت: از توان علمی و تجربه حضور این راویان روحانی در همایش مربوطه بهره مند خواهیم شد.
8138/ 6133/خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- مسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com