کد خبر ۵۴۹۷۰ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۴
معاون اجتماعی دادگستری استان قم در گفت‌وگو با میزان خبر داد

انصراف بیش از ۴۰ زوج از طلاق با حضور در دوره‌های آموزشی/ شرکت در دوره آموزشی، شرط ثبت دادخواست طلاق است

معاون اجتماعی دادگستری استان قم با بیان اینکه شرکت در دوره آموزشی، شرط ثبت دادخواست طلاق است گفت: با برگزاری این دوره‌های آموزشی حدود ۴۰ زوج، ضمن انصراف از ارائه دادخواست طلاق، خواهان تأمل، بررسی و مشاوره بیشتر در خصوص بازگشت به زندگی مشترک شدند.

شرکت در دوره آموزشی، شرط ثبت دادخواست طلاق است/ انصراف بیش از ۴۰ زوج از طلاق با ارائه مشاوره‌های آموزشیحجت‌الاسلام‌ و المسلمین مجید یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در رابطه با برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش از طلاق گفت: دادگستری استان قم دوره آموزشی برای مقابله با طلاق را برای نخستین بار در سطح استان برگزار می‌کند تا از طریق این طرح، آمار و میزان طلاق‌های درخواستی در استان کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت مشاوره و داشتن اطلاعات لازم در زمینه  پیامدهای طلاق افزود: وقوع بسیاری از طلاق‌ها به دلیل کم‌اطلاعی برخی از زوجین بوده که با شرکت در این دوره، امید می‌رود ضمن بالا رفتن اطلاعات زوجین از آسیب‌هایی که در نتیجه طلاق متوجه جامعه، آنان و فرزندانشان می‌شود؛ آمار طلاق کاهش یابد.

معاون اجتماعی دادگستری استان قم با اشاره به نحوه برگزاری دوره آموزشی طلاق گفت: این طرح به صورت مشاوره‌ای انجام می‌شود که در دی‌ماه امسال، جلسه نخست آن در قم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار و بیش از ۲۰۰ زوج در این طرح شرکت کردند و برای آنها گواهینامه آموزشی صادر شد.

حجت‌الاسلام یزدی بیان کرد: در اولین جلسه برگزار شده، حدود ۴۰ زوج، ضمن انصراف از ارائه دادخواست طلاق، خواهان تأمل، بررسی و مشاوره بیشتر در خصوص بازگشت به زندگی مشترک شدند.

این مقام قضایی تصریح کرد: در این طرح متقاضیان طلاق بعد از مراجعه به دفاتر خدمات قضایی برای ثبت دادخواست طلاق، به مرکزی برای گذراندن دوره آموزشی معرفی می‌شوند و پس از ثبت‌نام و دریافت کارت ورود به جلسه، در یک دوره آموزشی ۴ ساعته با عنوان «تولد دوباره عشق» که با سخنرانی روانشناس و مشاور تخصصی حوزه خانواده برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به سرفصل‌های این دوره عنوان کرد: در این دوره، مهارت‌های زندگی، نقاط ضعف خانواده‌ها در برقراری ارتباط بین زوجین و نکات کلیدی روانشناسی مطرح و سعی می‌شود فضایی شاد و با نشاط برای زوجین فراهم شود تا از سردی روابط و عبوسی زوجین بکاهد و آنها را از طلاق منصرف کند.

یزدی پرسش و پاسخ و بیان راهکار را از بخش‌های اصلی این طرح دانست و افزود: اساتید و مشاوران این طرح، قبل و پس از اتمام کارگاه و در زمان استراحت بین کارگاه‌ها نیز به‌صورت خصوصی به سؤالات مخاطبان پاسخ و مشاوره‌هایی در راستای بهبود روابط زوجین به آن‌ها ارائه می‌دهند.

معاون اجتماعی دادگستری قم به صدور گواهینامه‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان کارگاه اصلی اشاره و تصریح کرد: پس از کارگاه اصلی برای کسانی که تمایلی به برگشت به زندگی مشترک دارند، کارگاهی خاص و مشاوره تخصصی تکمیلی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در مرحله بعد زوجینی که خواهان دریافت مشاوره‌های بیشتر برای ورود مجدد به زندگی مشترک باشند، وارد سیکل زوج‌درمانی می‌شوند و به مرکز مشاوره تخصصی معرفی می‌شوند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com