کد خبر ۵۴۹۷۴ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۲

آغاز تدوین سند آمایش منطقه ۶ کشور

اولین جلسه تدوین سند آمایش منطقه ۶ کشور شامل استان‌های تهران، البرز و قم برگزار شد.

آغاز تدوین سند آمایش منطقه ۶ کشوربه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین جلسه تدوین سند آمایش منطقه ۶ کشور شامل استان‌های تهران، البرز و قم با حضور روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی ۳ استان، معاونان برنامه ریزی، مهندسان مشاور و تهیه کننده اسناد آمایش استان‌های البرز، تهران و قم به میزبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در محل ساختمان نفت شمالی برگزار شد.

براساس این گزارش؛ یکی از اهداف برگزاری این جلسه، تدوین سند آمایش ملی و تعیین جایگاه و ماموریت‌های منطقه ۶ کشور در پیشبرد برنامه‌های کشوری است. مقرر شد تا سنتز مطالعات در قالب تدوین و تحلیل وضع موجود استان‌ها، توانمندی و ظرفیت‌ها و ملاحظات فرآروی منطقه، شناسایی پیشران‌های توسعه، معرفی قلمرو‌های خاص و راهبردی، جهت گیری‌های اصلی و چشم انداز بلند مدت توسعه از منظر آمایش انجام شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد، استان‌های مذکور تا ۳۰ بهمن ماه گزارش اولیه مربوط را به سازمان مدیریت استان تهران ارائه کنند. تدوین و گزارش سنتز از طریق مشاورین تا ۱۵ اسفند ماه جمع بندی شده و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال می‌شود.

گفتنی است، این سند با رویکرد تلفیق مطالعات اولیه استان‌های منطقه ۶ کشور با توجه به ارتباط تنگاتنگ و در هم تنیدگی موضوعات اقتصادی، اجتماعی و اهمیت جایگاه موضوعاتی، چون حمل و نقل، ارتباطات، عرصه جغرافیایی فعالیت‌ها تدوین می‌شود.

تدوین سند آمایش منطقه 6 کشور
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com