کد خبر ۵۴۹۷۹ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۹
«بازخوانی رفتار فتنه‌گران در کاریکاتورسازی بیداری اسلامی»/آیت‌الله ممدوحی در گفت‌وگو با فارس:

مردم ماهیت راهپیمایی صهیونیستی 25 بهمن 89 را شناختند و به آن اعتنایی نکردند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کروبی و موسوی در راهپیمایی 25 بهمن سال 89 درست در پازل دشمن قرار گرفتند، گفت: مردم ماهیت راهپیمایی 25 بهمن را تشخیص دادند و به همین دلیل اعتنایی به آن نکردند.

گروه احزاب خبرگزاری فارس: فرازوفرودهای تاریخ انقلاب به ماجرای پرشمار و بعضاً امنیتی دهه 60 محدود نمی‌شود، دهه 80 در تاریخ انقلاب یکی از گرانیگاه‌های حساس تاریخ معاصر ملتی است که از سال 88 در این دهه عصر جدیدی در جریان‌شناسی سیاسی تاریخ انقلاب گشود.

غائله 8 ماه فتنه‌گری در سال 88 با حضور عجیب و تاریخی مردم در 9 دی به نقطه پایانی رسید و فتنه‌گران یک‌سال تمام در حسرت آتش‌افروزی تقلا کردند.

سال 89 از راه رسید و جهان اسلام با پدیده بیداری اسلامی مواجه شد؛‌ سران فتنه تلاش کردند از قِبل این حوادث با طرحی کاریکاتور گونه به تکرار این اتفاق در داخل بپردازند؛ امری که با عدم استقبال مردم به نتیجه نرسید و شورای امنیت ملی برای جلوگیری از فتنه‌ای جدید اقدام به حصر سران فتنه کرد.

هرچند در تریبون‌ها و مواضع رسمی جریان فتنه، همواره از منع خشونت‌ به‌عنوان یک استراتژی سخن گفته می‌شود، اما نشانه‌های انکار ناشدنی این رویکرد و گسترش دامنه خشونت‌های خیابانی در حادثه عاشورای 88 و 25 بهمن 89 به‌وضوح مشخص است؛‌ همان‌طور که در دهه 60 تهدید و کاربرد سلاح در مقابل نظام از سوی سازمان مجاهدین خلق انجام شد، جریان فتنه نیز سعی داشت با تهدید لفظی و سیاسی و گروه مکمل خود برای اقدام عملیاتی، این هدف را دنبال کند.

بنابراین بار دیگر، قطب‌بندی «انقلاب ـ ضدانقلاب» از پسِ این اتفاقات در کشور حاکم شد و این وضعیت که به‌منظور فاز جدید آشوبگری و بی‌ثبات‌سازی بود، یادآور رخدادهای دهه 60 است.

گروه احزاب خبرگزاری فارس به همین منظور و برای بازخوانی تاریخی آشوب اسرائیلی آمریکایی 25 بهمن به سراغ برخی فعالان سیاسی رفته است تا مبادا غبار فراموشی منجر به مظلومیت‌ انقلاب اسلامی دریکی از مهم‌ترین مقاطع تاریخ انقلاب شود.

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره ماهیت صهیونیستی راهپیمایی 25 بهمن سال 89 اظهار داشت: استکبار هر از چند گاهی درباره وضعیت کشور تستی را صورت می‌دهد که اگر موفق شد این آزمون‌ها را تکرار می‌کند و اگر خیر بازهم دست از آن‌ها برنمی‌دارد.

وی افزود: دشمن را اگر از در بیرون کنید باز از دروازه و راه‌های مختلف همچون فضای مجازی، جاسوس‌های داخلی، ضدانقلاب‌ها و طرح مسائلی همچون مسئله حجاب داخل می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ما نیز در مقابل آزمون‌های دشمن مانورهای خاصی داریم، گفت: 22 بهمن و راهپیمایی روز قدس یکی از این مانورها محسوب می‌شوند که البته راهپیمایی اربعین حسینی، اعتکاف و عاشورا نیز جزو مانورهای دینی محسوب می‌شود که همچون سونامی همه آلودگی‌هایی که دشمن بنا داشته بر پیکره جامعه بپاشد را، پاک می‌کند.

آیت‌الله ممدوحی بابیان اینکه کروبی و موسوی در راهپیمایی 25 بهمن سال 89 درست در پازل دشمن قرار گرفتند، گفت: مردم ماهیت راهپیمایی 25 بهمن را تشخیص دادند و به همین دلیل اعتنایی به آن نکردند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از 25 بهمن برخورد با سران فتنه یک مطالبه عمومی و فراگیر بود؛ بنابراین علت اصلی حصر آن‌ها نیز همین آشوب 25 بهمن بود که البته نظام نیز رأفت اسلامی را در مورد آن‌ها اتخاذ کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com