کد خبر ۵۴۹۸۱ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۹
دبیر ستاد طرح ملی «رحله» در گفت‌وگو با فارس:

اعلام آمادگی ۴۰ مرکز برای میزبانی طرح ملی «رحله»

دبیر ستاد طرح ملی «رحله» گفت: تاکنون بیش از ۴۰ متقاضی برای میزبانی طرح ملی «رحله» ثبت‌نام کرده‌اند، که از آن جمله می‌توان به استان‌های فارس، خوزستان، یزد، کرمان، همدان، قم، لرستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمانشاه اشاره کرد.

حجت‌الاسلام هادی سیاری دبیر ستاد طرح ملی «رحله» در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین مهلت ثبت‌نام متقاضیان میزبانی طرح ملی «رحله» گفت: امروز سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن‌ماه آخرین روز نام‌نویسی برای میزبانی طرح ملی «رحله» است که از ساعت 13 تا 17 پاسخگوی درخواست پذیرش میزبانی هستیم و هر کسی اطلاعاتی در مورد نحوه اجرای طرح رحله بخواهد آماده پاسخگویی به سؤالات هستیم.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 40 متقاضی برای میزبانی طرح ملی «رحله» ثبت‌نام کرده‌اند، که از آن جمله می‌توان به استان‌های فارس، خوزستان، یزد، کرمان، همدان، قم، لرستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمانشاه به عنوان بیشترین متقاضی برگزاری طرح رحله اشاره کرد.

دبیر ستاد طرح ملی «رحله» به بیان جزئیاتی از این طرح پرداخت و عنوان کرد: طرح «رحله» با محوریت حفظ چهار جزء از قرآن کریم به صورت شبانه‌روزی، مختص برادران 14 تا 22 سال برگزار می‌شود، البته شرایط دیگری در این خصوص وجود دارد که در بخش شرایط ثبت‌نام اعلام خواهد شد. تاریخ شروع دوره از پانزدهم تیرماه تا پنجم شهریور‌ماه سال 97 است و طول دوره نیز، 50 روز است.

وی با اشاره به شرایط مکانی و سخت‌افزاری پذیرش میزبانی برگزاری طرح رحله،‌ اظهار داشت: کسانی که متقاضی میزبانی این طرح هستند باید یک مکان در حد حوزه علمیه یا مدرسه شبانه‌روزی با هماهنگی سازمان‌ها حوزه‌ها یا وزارت آموزش و پرورش را هماهنگ کنند، محل برگزاری طرح رحله باید مکانی متمرکز بوده و دارای بخش‌هایی همچون؛ اسکان اساتید، اسکان قرآن‌آموزان، به صورت آموزشی، اداری باشد یعنی هم خوابگاه داشته باشد و هم دارای بخش آموزشی اعم از کلاس، دفتر مدیر، نمازخانه، سلف غذاخوری، سرویس بهداشتی و حمام به تعداد لازم داشته باشد.

سیاری ابراز داشت: علاوه بر این میزبانان همیشه بُعد مالی طرح رحله را نیز برعهده می‌گرفتند یعنی هزینه‌ها را از طریق کمک خیران و یا کمک‌های نهادهای مختلف تأمین می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه برای برگزاری طرح در دوره گذشته دچار مشکلات مادی شده‌ایم و سال گذشته نتوانستیم حقوق 240 نفر از اساتید کادر طرح رحله را واریز کنیم و از این رو ما امسال حقوق اساتید را به میزبانان واگذار کرده‌ایم.

دبیر ستاد طرح ملی «رحله»  در پاسخ به این سؤال که آیا از جایی به طور مستقیم تأمین مالی نمی‌شوید، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت ارشاد حمایت‌هایی از ما داشته‌اند که جای تشکر دارد وزارت آموزش و پرورش نیز با میزبانان در ارائه مکان همکاری‌هایی داشته است اما در سطح کلان سازمان اوقاف بیشترین کمک را داشته است. از همه خیران و کسانی که خداوند به آنها آبرو داده می‌خواهیم که از آبرویشان در راه ترویج فرهنگ قرآن استفاده و از مؤسسه بیت‌الاحزان برای اجرای طرح رحله حمایت کنند.

وی اظهار داشت: خیرین محترم می‌توانند برای ارائه کمک‌های خود با شماره تلفن 09102801808 تماس بگیرند. گزارش مکتوب و مصور اینترنتی این طرح که سال‌های گذشته برگزار شده در سایت مؤسسه بیت‌الاحزان موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی «http://beytolahzan.ir/» مراجعه کنند.

سیاری در پایان عنوان کرد: عصر روز 26 بهمن‌ماه جلسه‌ای با اعضای ستاد طرح رحله برگزار خواهد شد و روز بیست‌وهفتم بهمن‌ماه در دو نوبت صبح و عصر نیز نشست توجیهی مدیران و میزبانان طرح ملی برگزار می‌شود که گام بعدی، زمان تأیید مکان‌ها است که بعد از برگزاری نشست توجیهی، میزبانان مکان‌های مدنظر را هماهنگ کرده و ما از آنها بازدید می‌کنیم هر جایی که شرایط میزبانی فراهم‌تر باشد ما آنجا را می‌پذیریم و با آنها قرارداد امضا می‌کنیم.

وی گفت: متقاضیان قرآنی نیز از اول تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 1397 می‌توانند با مراجعه به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان قسمت طرح ملی رحله نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com