کد خبر ۵۴۹۹۳ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم: ایرنا رسانه ای امنیت ساز است

قم - ایرنا - معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قم از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به عنوان یک رسانه امنیت ساز یاد کرد و گفت: تبیین و تحلیل بی طرفانه و واقعگرایانه مسائل توسط این رسانه موجب ارتقای پذیرش اجتماعی اقدام های پلیس شده است.

سرهنگ مهرداد جاجی زاده روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم در گفت و گو با خبرنگاران این رسانه، با بیان این که در هر موضوعی به ویژه در سطح استان قم که خبرگزاری ایرنا ورود کرده، ماموریت های نیروی انتظامی با پذیرش و اقبال اجتماعی بیشتری مواجه شده است افزود: خبرگزاری ایرنا در حوزه جهت دهی به افکار عمومی و ارتقای نظم و امنیت به استان قم کمک بسیار زیادی انجام داده است.
وی با اشاره به جایگاه رفیع ایرنا در فضای رسانه ای کشور، ادامه داد: گسترش شایعه در فضای مجازی موجب سخت شدن تشخیص اخبار درست از نادرست گردیده و این موجب شده تا مردم از شایعه پراکنی ها در شبکه های اجتماعی خسته شوند و به دنبال منابع قابل اعتماد برای دستیابی به اخبار صحیح باشند که نقش ایرنا به عنوان یک منبع رسمی در این بخش بسیار تاثیرگذار است.

** صدور مجوز تردد در خطوط ویژه برای رسانه ها
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قم در ادامه سخنان خود با تاکید بر آمادگی تعامل هرچه بیشتر پلیس با رسانه های استان قم، گفت: برای تعامل بیشتر با رسانه های قم، پلیس استان آمادگی لازم برای صدور مجوز تردد یک دستگاه وسیله نقلیه رسانه های رسمی در خطوط ویژه شهر قم را دارد.
وی ادامه داد: طرح صدور مجوز تردد ساعتی یا روزانه در خطوط ویژه برای برخی ایام مناسبتی، از دیگر طرح های پلیس برای تعامل با رسانه هاست.

** جشنواره پلیس و رسانه، اسفندماه امسال در قم برگزار می شود
وی، برگزاری جشنواره پلیس و رسانه در اسفندماه امسال در قم را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این جشنواره با هدف بهره گیری بیشتر از نظر اصحاب رسانه در حوزه توسعه امنیت پایدار در استان، بررسی و تحلیل مسائل امنیتی و انتظامی و نیز تقدیر از رسانه هایی که در راستای ارتقای نظم و امنیت با نیروی انتظامی همکاری دارند، در بخش‌های خبر، عکس، کاریکاتور، مقاله، بهترین انتقاد و پیشنهاد ترتیب می یابد.
حاجی زاده، تقویت باشگاه خبرنگاران پلیس و ایجاد هیات تحریریه خبر را از جمله اقدام های برنامه ریزی شده معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان قم برشمرد و افزود: به منظور ارتقای سطح تعامل میان پلیس و رسانه ها، افزایش سرعت انتشار اخبار و نیز تخصصی کردن حوزه اخبار مرتبط با مسائل انتظامی و اجتماعی با رویکرد آموزشی و پیشگیری، به دنبال ایجاد هیات تحریریه خبر با همکاری رسانه های رسمی استان هستیم.

** رسانه ها اخبار مربوط به حوزه امنیتی را تنها از منابع رسمی دریافت و منتشر کنند
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قم همچنین خاطرنشان کرد: افزایش همکاری میان مردم و نیروی انتظامی و افزایش مشارکت مردم در ارتقای امینت موجب افزایش حس امنیت و نظم در جامعه خواهد شد.
حاجی زاده با بیان این که درخواست ما از رسانه ها این است که اخبار مربوط به حوزه امنیتی و انتظامی را تنها از منابع رسمی دریافت و منتشر کنند گفت: رسانه ها به عنوان یک رسالت مهم در ارتقای امنیت پایدار باید از انتشار اخباری که ممکن است در جامعه تنش ایجاد کرده و یا احساس ناامنی ایجاد کند، به طور جدی اجتناب کنند.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com