کد خبر ۵۴۹۹۷ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۸

مدیر بانکی که شهید مدافع حرم شد +فیلم

شهید مدافع حرم حمید مختاربند از خانه و زندگی و میز مدیریت چشم پوشید و برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) عازم سوریه شد و به شهادت رسید.

مدیر بانکی که شهید مدافع حرم شد +فیلمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاج حمید مختاربند معروف به «ابوزهرا»، مسئول سابق ستاد تیپ یکم حضرت حجت اهواز و از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در مرداد سال 93 به سوریه اعزام شد و در مهر ماه سال 94 و یک هفته پس از شهادت شهید همدانی، در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.

حاج حمید متولد سال 1335 در روستای عنبر از توابع مسجد‌سليمان بود. او اولين فرزند از يك خانواده‌ی متدين، معتمد و پرجمعيت بود كه از همان سنين كودكی كار كرد تا كمك خرج خانواده باشد. هر پنج فرزند پسر خانواده مختاربند از رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند. محمود مختاربند برادر حاج‌حميد در سال 1362 به شهادت رسید و محمدعلی مختاربند ديگر برادرش هم به اسارت دشمن درآمد.

شهید مختاربند در دوران انقلاب در شوشتر با دوستان خود گروهي انقلابي تشكيل داد و به مبارزه با رژیم طاغوت پرداخت. وی پس از انقلاب جزو اولين كسانی بود كه لباس سپاه را برتن كرد و بلافاصله برای مقابله با گروه‌های ضد انقلاب راهی كردستان شد. پس از بازگشت از کردستان، بسيج شوشتر را تشكيل داد و توانست نیروهای زیادی را جذب کند.

این شهید مدافع حرم مسئولیت‌های مختلفی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مانند فرمانده عمليات و فرمانده محور تيپ امام حسن(ع)، فرمانده سپاه شوش، جانشين فرمانده سپاه شوشتر، مديريت ستاد تيپ 51 حضرت حجت، بازرسی لشكر 7 ولی عصر(عج) و مسئول آماد لشكر 7 وليعصر(عج) داشت.

حساس بودن ایشان در حفظ و نگهداری از بیت‌المال، باعث شد که به مدت 5 سال، مدیریت شعب بانک انصار استان خوزستان و سپس در سال 82 مدیریت شعب استان قم به مدت ۱۰ سال به ایشان واگذار شود. حاج حمید به خاطر این مسئولیت در سال 82 به قم نقل مكان كرد و همزمان به لباس مقدس خادمی حضرت معصومه (س) ملبس شد و تا زمان بازنشستگی در سمت مدیریت شعب استان قم باقی ماند.

در ادامه ویدئویی مشاهده می‌کنید از ویژگی‌های برجسته‌ی این شهید مدافع حرم و به خصوص حساسیت ایشان در امور مالی که مربوط به شغل ایشان بود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com