کد خبر ۵۵۰۰۹ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۷

قم| 378 واحد مسکن مهر از تعهد استان قم باقی‌مانده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به وضعیت مسکن مهر استان قم گفت: 378 واحد مسکن مهر از 46 هزار واحد باقی‌مانده که در حال انجام است.

محسن بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از قم، با اشاره به وضعیت مسکن مهر استان قم اظهار داشت: 378 واحد مسکن مهر از 46 هزار واحد باقی‌مانده که در حال انجام است، یک سری واحد باقی‌مانده هم پرونده‌هایشان قضایی شده و به دلایل مختلف پروژه متوقف‌شده است، در صورت اتمام 378 واحد باقی‌مانده تعهدات دولت در زمینه مسکن مهر به اتمام می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه بخشی از زیرساخت‌های مربوط به مسکن مهر را باید دولت انجام دهد، افزود: برای نمونه، بسیاری از آسفالت شبکه معابر در تعهد تعاونی‌ها بوده که با وجود تحویل واحدها، آسفالت شبکه معابر را انجام نداده و آسفالت آن بر گردن راه و شهرسازی و شهرداری افتاده است.

بهشتی بیان کرد: راه و شهرسازی در سال گذشته 2 هزار تن قیر رایگان از وزارت راه گرفت و در اختیار شهرداری گذاشت که یک سری از شبکه معابر آسفالت شد اما برخی از معابر باقی‌مانده است.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی برخی از مناطق شهر اظهار داشت: با بزرگ شدن شهرها مشکلات ترافیک گریبان شهرها را می‌گیرد، تصمیماتی برای تسهیل روان‌سازی امر ترافیک باید گرفته شود این تسهیل روان‌سازی عمدتاً با دور شدن مسافت مردم روبرو می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه شهرداری قم با احداث پل مدافع حرم، پل عمار یاسر 15 خرداد و تقاطع غیر هم‌سطح کمربندی به روان‌سازی امر ترافیک استان کمک کرده است، ابراز کرد: میدان شهید صادقی یک گره ترافیکی بزرگی است و فاز سوم شهید روحانی نیز پروژه‌ای در حال اجرا است ایجاد دوربرگردان در این میدان کاملاً موقت است، و دلایل آن ترافیک و آمار تصادفات و سوانحی بود که در این میدان داشتیم.

بهشتی با بیان اینکه شورای عالی ترافیک استان پاسخگوی همه تصمیمات استان است، ادامه داد: با اجرای این طرح در میدان شهید صادقی با بررسی‌های صورت گرفته مشاهده شد غیراز اینکه اینکه راه مردم دور شده آمار تصادفات  کاهش پیدا کرد، البته مسئولان کمیته فنی به دنبال آن هستند در صورت امکان نرسیده به امامزاده احمد دوربرگردانی احداث کنند، که با کمترین قطع و انتقال درخت باشد.

وی افزود: هنوز خروجی احداث دوربرگردان در امامزاده احمد به شورای ترافیک نیامده اما به‌احتمال‌زیاد، بین میدان شهید صادقی و تقاطع 15 خرداد یک دوربرگردان ایجاد شود تا مشکل بعد مسافت حل شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com