کد خبر ۵۵۳۱۷ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۲
علیرضا قاری‌قرآن:

آماده‌سازی فاز نخست قطار شهری از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری در سال 97

معاون شهردار قم گفت: در پروژه قطار شهری هم آماده‌سازی فاز نخست آن از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری هم‌اکنون به‌صورت جدی در حال پیگیری است و پیش‌بینی می‌کنیم سال 97 سال پرکاری در بحث مترو باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به مهم‌ترین سیاست‌های شهرداری قم و پروژه‌های اولویت‌دار آن برای سال 97 اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در بودجه سال 97 این معاونت پیش‌بینی‌شده تکمیل پروژه‌های زیرساختی شهر مانند تقاطع‌های غیرهمسطح و بازگشایی معابر است تا بتوانیم طرح متصل کردن حلقه‌های ترافیکی شهر را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه ازجمله پروژه‌های جدید در سال آینده، شروع زیرگذر بلوار پیامبر اعظم(ص) با امتداد خیابان فردوسی است، افزود: این تقاطع از جمله پروژه‌های مهم شهر به‌منظور اتصال این خیابان پرتردد با بلوار معنوی پیامبر اعظم(ص) بوده که در بودجه سال 97 نیز اجرای آن پیش‌بینی‌شده است.

معاون ‌شهردار‌ قم یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری برای سال 97 را اجرای تقاطع غیرهمسطح فردوسی با خیابان صدوق برشمرد و خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه خیابان کارگر و جمهوری و تکمیل حداقل 7 ورزشگاه در حوزه توسعه اماکن ورزشی نیز در دستور کار شهرداری برای سال آینده قرار دارد.

وی اجرای نهضت آسفالت را مدنظر قرار داد و گفت: در سال آینده هم مانند دو سال اخیر نهضت توسعه آسفالت، روکش آسفالت و ساخت معابر جدید در مناطق شهر نیز همچنان ادامه خواهد داشت تا وضعیت آسفالت معابر سطح شهر بهبود چشمگیرتری پیدا کند و برای سال آینده پیش‌بینی توزیع بیش از 300 هزار تن آسفالت در معابر شهری شده است

قاری‌قرآن ادامه داد: اجرای فاز پنج خیابان عمار یاسر از دیگر پروژه‌هایی بوده که در سال 97 عملیاتی خواهد شد، همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیز در دستور کار این معاونت برای سال آینده قرار دارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه قطار شهری قم تصریح کرد: در پروژه قطار شهری هم  آماده‌سازی فاز نخست آن از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری هم‌اکنون به‌صورت جدی در حال پیگیری است و پیش‌بینی می‌کنیم سال 97 سال پرکاری در بحث مترو باشد.

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com