کد خبر ۵۵۳۴۶ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۳

قم| باید کمیته استانی کرسی‌های آزاداندیشی شکل گیرد

مسئول کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه گفت: کمیته استانی کرسی‌های آزاداندیشی باید در استان‌ها شکل بگیرد همان‌طور که در قم شکل‌گرفته است که امیدواریم با حمایت علما و مراجع به‌صورت منظم پیش رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی عصر امروز در دیدار اعضای کمیته کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر برگزاری این‌گونه کرسی‌ها داشته‌اند اما متأسفانه اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

وی به گسترش و توسعه کرسی‌های آزاداندیشی در دوره مدیریت جدید حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: در دوره جدید مدیریت حوزه‌های علمیه، بر گسترش و توسعه این امر اقداماتی صورت گرفته است.

مسئولکرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه مسئله آزاداندیشی را یکی از سیره‌های حوزه‌های علمیه دانست و افزود: گفت‌وگوها یکی از امتیازات حوزه‌های علمیه است که در رشته فقه و اصول بیشتر مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) همیشه میدان آزاداندیشی فعال نگاه داشته‌اند، تصریح کرد: سیره اهل‌بیت(ع) پیرامون کرسی آزاداندیشی همچنان ادامه‌دار است و مقام معظم رهبری نیز تأکید بسیاری در احیای این‌گونه کرسی‌ها برای دانشجویان و حوزویان دارند.

صادقی راجع به شکل‌گیری کمیته استانی کرسی‌های آزاداندیشی خاطرنشان کرد: کمیته استانی کرسی‌های آزاداندیشی باید در استان‌ها شکل بگیرد همان‌طور که در قم شکل‌گرفته است که امیدواریم با حمایت علما و مراجع به‌صورت منظم پیش رود.

وی با ابراز اینکه "امیدواریم جریان آزاداندیشی سبب حضور افراد فرهیخته در این عرصه شود"، ادامه داد: متأسفانه در وضعیت‌های سیاسی گاهی سیاست زدگی سبب تحت‌الشعاع قرار گرفتن این موضوع می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com