کد خبر ۵۵۴۷۲ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
سبحانی‌نسب عنوان کرد:

رونق بازار بین‌الملل در نمایشگاه کتاب دین/4 هزار کتاب کودک دین عرضه شد

گروه ادب ــ مدیر نشر جمال با اشاره به رونق بازار بین‌الملل در نمایشگاه کتاب دین گفت: بخش بین‌الملل این نمایشگاه با استقبال خوبی خارج از انتظار ما مواجه شد و کتاب‌های عربی در این بخش با بیشترین استقبال روبرو شده است.

رونق بازار بین‌الملل در نمایشگاه کتاب دین/4هزار کتاب کودک دین عرضه شد
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سبحانی‌نسب، مدیر نشر جمال در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره پنجمین نمایشگاه کتاب دین گفت: این دوره از نمایشگاه که همزمان با نمایشگاه استانی در مصلای قم برگزار شده، این ویژگی را دارد که بزرگترین نمایشگاهی است که تاکنون در قم برپا شده و بخش قابل توجهی از ناشران کتاب دینی کودک اختصاص یافته است و بیش از 4 هزار عنوان کتاب از سوی 30 ناشر ارائه شده است.
وی افزود: در این بخش از کتاب دینی کودک، بخش‌هایی نیز وجود دارد که به صورت مجزا شرکت کرده‌اند که یکی از آنها غرفه بزرگی به نام «من و کتاب» است که تعدادی از ناشران دینی کتاب‌های خود را ارائه کرده‌اند و کتاب‌های عرضه شده، مربوط به سال‌های اخیر است و در این زمینه شاهد رشد کمی و کیفی قابل قبولی هستیم و برخی از این عناوین، جزء آثار پرتکرار و پرمخاطب هستند.
سبحانی‌نسب در ادامه به بخش بین‌المللی کتاب‌های دینی کودک اشاره کرد و گفت: در این بخش کتاب‌هایی به زبان‌های عربی، انگلیسی، ترکی استانبولی، اسپانیولی و فرانسه عرضه شده است، البته این بخش با توجه به تعداد مخاطبان اندک، چندان بزرگ نیست، هر چند مخاطبان خاص خود را دارد و کتاب‌های زبان عربی بیشترین مخاطب را داشته و پس از انگلیسی و فرانسه رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده است؛ از این رو به نظر می‌رسد در نمایشگاه کتاب دین، یک بازار خوب بین‌المللی نیز رقم می‌خورد که می‌تواند یکی از دستاوردهای مهم این نمایشگاه باشد.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه همچنین می‌‍تواند نقطه عطفی باشد؛ چرا که نیازها و خلأهای حوزه دین، نمود پیدا می‌کند و احساس می‌کنیم برای نمایشگاه‌های دوره‌های بعدی، با شناسایی خلأها و نیازهای مخاطبان و تأمین آن از سوی ناشران یک دستاوردی از جهت ارتباط نزدیک با مخاطب، گرفتن بازخورد و تولید کتاب متناسب با نیازهای آنها را در این نمایشگاه رقم بزنیم.
این ناشر با بیان اینکه نمایشگاه‌ها باید از توزیع صرف، خارج شوند و نویسنده، ناشر، تصویرگر و مخاطب با یکدیگر ارتباط داشته باشند، گفت: خروجی این پیوند، آثار و تألیفات جدید و کارهایی باشد که مورد نیاز مخاطب است و در این نمایشگاه، مخاطبان خواسته‌ها و گلایه‌های خود را در رابطه با آثار تولید شده، عنوان می‌کنند و همین امر، سبب کیفیت بخشی آثار دینی می‌شود. کسی که در خانه و کتابخانه کتاب می‌نویسد و ارتباطی با مخاطب خود ندارد، کتابش در همان سطح می‌ماند و ارتقا پیدا نمی‌کند و نویسنده نسبت به نقاط ضعف و قوت خود آشنا نخواهد بود.
سبحانی‌نسب عنوان کرد: نمایشگاه فقط محل توزیع نیست و در این مکان، باید خط تولید یک سال ناشر، نویسنده و تصویرگر شکل بگیرد و همین ارتباط‌های به ظاهر کوچک، می‌تواند نویسنده را برای نگارش دلگرم کند و سوژه‌هایی به ناشر بدهد که سبب تولید اثر فاخر شود. متأسفانه تاکنون نمایشگاه‌ها بر مبنای توزیع کتاب بوده و این توزیع گاهی برای کتاب‌هایی بوده که اقبال چندانی نسبت به آنها وجود نداشته است و در برخی موارد نمایشگاه مرکز عرضه کتاب‌هایی بوده که به دلیل درصد بالای تخفیف اغلب دارای محتوای ساده، غیرفنی و غیرتخصصی هستند؛ از این رو این روند باید تغییر یابد و نمایشگاه محلی برای رشد و ارتقای محتوایی و فنی کتاب باشد.
یادآور می‌شود، نمایشگاه کتاب دین همزمان با نمایشگاه کتاب استانی در مصلای قم برپا شده و تا 5 اسفندماه میزبان مخاطبان است.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com