کد خبر ۵۵۴۷۶ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دولتمردان باید به خود بیایند و در بینش خود تغییر ایجاد کنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برخی رسانه ها از همان آغاز هشدار دادند که چرا یوزپلنگ ایران و محیط زیست کشورمان برای خارجی ها مهم شده است اما کسی به این هشدارها اعتنا نکرد؛ دولت گوش شنوایی برای انتقادهای دلسوزانه ندارد و با بدترین تعابیر، منتقدین را از خود می راند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی در واکنش به جاسوسی های اخیر صورت گرفته و دستگیری برخی جاسوسان در حوزه محیط زیست گفت: مشکل اساسی ما این است که برخلاف بیان صریح قرآن که می فرماید جامعه اسلامی باید در برابر دشمنان و کافران سرسخت باشند و به هیچ وجه انعطاف و روی خوش نشان ندهند، دراین دو دولت همواره دشمن را آنگونه که باید دشمن ندانستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: از شروع مذاکرات، تعابیر برخی مسئولین مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا فردی مودب است یا تعابیر مختلف دیگر، حاکی از بی توجهی و غفلت مسئولین به هشدارهای قرآن است که هشداری عقلانی است و عقل هر انسانی می گوید باید نسبت به دشمن بدبین بوده و بداند دشمن همواره در فکر دشمنی است.

 

وی ابراز کرد: این طرز تفکر مسئولین موجب شده هم در قراردادهایی که امضا می شود و هم ارتباطات و مذاکراتی که صورت می گیرد، دشمن بتواند سواستفاده کند؛ درواقع دولتمردان خاکریزها را محکم نمی کنند وطبیعی است وقتی خاکریزی  استحکام لازم نداشته باشد، دشمن به آسانی وارد می شود و با استفاده از همه امکانات خود، اقدام می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تصریح کرد: اگر مسئولین اندکی توجه داشتند، می گفتند چه شده است برخی از کشورهای دیگر که دشمن ما هستند، دلسوز یوزپلنگ و محیط زیست ایرانی شده اند؟ این بیت شعر معروف است که می گوید"برتواضع های دشمن سرنهادن ابلهی است".

 

وی با تاکید بر اینکه این یک اصل عقلایی است، افزود: متاسفانه شاهد بودیم در مذاکرات و بحث محیط زیست جاسوس هایی پیدا شد و همچنین موارد خطرناک دیگری مانند  سند 2030 وامثال آن نه تنها راه را بیشتر برای نفوذ جاسوسان فراهم می کند، بلکه خودمان با دست خودمان اطلاعات لازمی که باید جاسوسان به زحمت به دست آورند، به آسانی در اختیار دشمن قرار می دهیم.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: تا زمانی که این رویکرد در دولت عوض نشود که خودی ها را نامحرم می دانند، اسرار را به دشمنان بگویند اما از نیروهای دلسوز منطقه و حتی مجلس پنهان نگاه دارند، این جاسوسی ها را در سازمان ها خواهیم دید؛  مطمئنا جاسوسانی که وجود داشتند بیش از اینها هستند و ممکن است در آینده موارد بیشتری کشف شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: برخی رسانه ها از همان آغاز هشدار دادند که چرا یوزپلنگ ایران و محیط زیست کشورمان برای خارجی ها مهم شده است اما کسی به این هشدارها اعتنا نکرد؛ همان زمان احتمال نفوذ وجاسوسی را برخی رسانه های منتقد به دولت منتقل کردند اما متاسفانه دولت گوش شنوایی برای انتقادهای دلسوزانه ندارد و با بدترین تعابیر، منتقدین را از خود می راند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اذعان داشت: طبیعی است فردی که به دلسوزی دلسوزان اعتنا نکند، زیان خواهد دید؛ باید دولتمردان ما به خود بیایند و مقداری در روش و بینششان تغییر ایجاد شود و به این بیان حکیمانه رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشند که تاکید دارند به درون نگاه داشته باشند و مشکلات را با نیروهای توانمند داخلی حل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه علیرغم گذشت 5 سال از دو دولت و دیدن عهدشکنی های دشمنان و جاسوسی های آنها بازهم تغییر چندانی درعملکرد دولتمردان شاهد نیستیم، عنوان کرد: در قرآن داریم که حضرت ابراهیم(ع) الگویی برای شماست چون به دشمنان و مشرکان فرمودند از شما بیزاریم؛ باید روحیه بیزاری از دشمن در دولتمردان باشد و می فرماید حضرت ابراهیم(ع) به مشرکان گفتند بین ما و شما تا روز قیامت دشمنی وجود دارد و کینه شما در دل ماست.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی بیان کرد: ما ملتی هستیم که آمریکا، صهیونیست ها و انگلیس بیشترین دشمنی ها را با ما داشته اند اما متاسفانه مسئولین باز هم با روی خوش با انها برخورد کرده و در مذاکرات از انها تجلیل می کنند و اطلاعات سری را در اختیار آنها قرار می دهند درحالیکه از مردم که ولی نعمت آنها هستند و از نمایندگان ملت پنهان می کنند.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: همه این موارد خلاف قانون، عقل و شرع است و باید با اطلاع رسانی که توسط رسانه ها صورت می گیرد، زمینه ها را از بین ببریم که چنین بینشی نتواند حاکمیت پیدا کند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com