کد خبر ۵۵۴۸۶ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۸
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی خبر داد:

اجرای جشنواره شهر خوب، شهروند خوب همزمان با نوروز ۹۷

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم هدف برگزاری جشنواره پرچم را آشنایی کودکان با پرچم و شناخت اهمیت و قداست آن عنوان کرد و افزود: این جشنواره در پاسخ به بی‌حرمتی که به پرچم شده برگزار می گردد و به موضوع اهمیت قداست پرچم می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مجید رفیعی با اشاره به اجرای جشنواره پرچم در سطح شهر اظهار داشت: این جشنواره به منظور تکریم پرچم جمهوری اسلامی،  برای دومین سال به‌ صورت استانی در سطح مدارس ابتدایی برگزار می شود.

وی هدف برگزاری جشنواره پرچم را آشنایی کودکان با پرچم و شناخت اهمیت و قداست آن عنوان کرد و افزود: این جشنواره در پاسخ به بی‌حرمتی که به پرچم شده برگزار می گردد و به موضوع اهمیت قداست پرچم می‌پردازد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: این جشنواره در قاب نقاشی و تصویرسازی در مقطع کودکان و نوجوانان با 30 هزار فرم در کل استان و 20 هزار فرم در کانون‌های مساجد فراخوان شده است.

وی داوری این جشنواره را به‌صورت حرفه‌ای در قالب یک تیم 7 نفرِ اعلام کرد و گفت: مراسم اختتامیه جشنواره در شب ولادت حضرت زهرا(س) برگزار و به 250 نفر از برگزیدگان آن کارت هدیه اهدا خواهد شد

رفیعی از برگزاری این جشنواره با همکاری معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خبر داد و تصریح کرد: فاز دوم جشنواره "شهر خوب‌، شهروند خوب‌"  در 145 مدرسه در145 اجرای محیطی با موضوع شهروندی خواهیم داشت.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم ابراز کرد: اجرای مدارس با موضوع پسماند و بازیافت زباله در محیط‌ زیست بوده و موضوع دومی که به آن پرداخته‌شده موضوع ترافیک و حمل‌ونقل در انضباط آمدوشد شهری است.

وی سرپرستی کار اصلی این پروژه را سید جواد طاهری معرفی کرد و اظهار داشت: سعی شده در این کار از ظرفیت بچه‌های بومی استفاده کنیم، هم سرپرست کار و هم تیم اجرایی بومی و از فارغ تحصیلان رشته تئاتر دانشگاه‌های تهران هستند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: این برنامه در ادامه جشنواره "شهر خوب شهروند خوب" در حال اجرا بوده و در دو بخش استیج و اجرای محیطی در مدارس و خیابان‌ها اجرا می‌شود.

وی تنها راه تثبیت اصولی فرهنگ شهروندی را آموزش در سنین پایین دانست و تأکید کرد: نگاه سازمان به آموزش دانش آموزان در سنین پایین برای تغییر فرهنگ شهروندی بوده و باید رفتارهای درست از سنین پایین نهادینه شود.

رفیعی از ادامه این اجراها در ایام نوروز نیز خبر داد و تصریح کرد: در ایام نوروز نیز این اجراها در سطح شهر ادامه خواهد داشت.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com