کد خبر ۵۵۵۱۳ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۵

مدیرکل امور روستایی: 12 طرح اشتغالزایی روستایی در قم تصویب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم ، سجاد چهره گانی درگفت وگویی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در زمینه اشتغالزایی روستاییان اظهار داشت: در قالب تفاهم نامه فی مابین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری کشور و بنیاد برکت و همچنین بانک سینا جلسه کمیته تخصصی برای تصویب طرح های متقاضی تسهیلات در استان قم تشکیل گردید.
وی بازدید از تعداد 14 طرح توسط مسئولان مرتبط را مورد توجه قرار داد و گفت: 12 طرح از 14 طرح بازدید شده جهت دریافت تسهیلات مورد تایید قرار گرفت.
پیش از این نیز مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی قم در گفت وگو با ایرنا اظهار داشته بود که مبلغ 710 میلیارد ریال در قالب تسهیلات اشتغالزایی روستایی بر اساس تصویب آیین نامه اجرایی هیات وزیران در آذرماه سالجاری از منابع صندوق توسعه ملی به استان ها ابلاغ و در حال حاضر در این استان اجرایی شده است.
مصطفی کاویانی با اشاره به این که پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در راستای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار از محل منابع صندوق توسعه ملی از اول بهمن ماه آغاز شده است اظهار داشت: این مبلغ از طریق بانک های کشاورزی، پست بانک،توسعه تعاون وصندوق کارآفرینی امید به اشخاص حقیقی وحقوقی غیردولتی درجهت ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ده هزار تن جمعیت تسهیلات پرداخت می شود.
وی افزوده بود: هدف از اعطای این تسهیلات تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سیاست‌ های کلی اقتصاد مقاومتی، ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری است.
وی با اشاره به شرایط دریافت تسهیلات گفته بود : متقاضی طرح و ایده خود را برای ایجاد اشتغال در مناطق مورد هدف به دستگاه های اجرایی ارائه می دهد و طرح از نظر توجیه فنی در کمیته فنی تسهیلات توسعه روستایی مورد بررسی قرار می‌ گیرد و نتیجه تایید طرح به متقاضی اعلام می ‌شود.
وی به رسته های مورد نظر در این طرح نیز اشاره کرده و اظهار داشته بود: رسته های بخش صنعت شامل صنایع دستی، فرآوری محصولات، معدنی، صنایع کوچک مقیاس، ساخت ماشین آلات و ادوات و، مکانیزاسیون کشاورزی، بسته بندی میوه ، سبزی نان ، ادویه و خشکبار(صادراتی )، فرش دستباف و دست بافته ها، مبلمان و مصنوعات چوبی، صنایع غذایی و تبدیلی، تکمیلی کشاورزی، کفش و مصنوعات چرمی است.
کاویانی اضافه کرده بود: رسته های بخش کشاورزی و دامداری شامل مراکز جمع آوری شیر، خدمات توسعه، کشت نهال و بذر، فرآوری زیتون، زنبورداری و فرآوری عسل، فرآوری خرما و میوه های گرمسیری، محصولات گلخانه ای، شیلات و آبزیان، پرورش و فرآوری طیور، فرآوری و کشت سیب زمینی، پرورش دام سبک وسنگین، سردخانه و نگهداری محصولات زعفران و گیاهان دارویی است.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، استان قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
7403/ 6133/ تنظیم: محسن آقاگلی ** انتشار-مسلمی
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com