کد خبر ۵۵۵۱۵ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۵

صرفه جویی 100 میلیارد دلاری با بهره وری امکان پذیر است

علیرضا باباخان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اگر به مساله بهره وری بیش از پیش توجه شود می توانیم از اعتبارات این بخش که بیش از 100 میلیارد دلار در سال است برای تجهیز و نوسازی صنایع کشور و همچنین ایجاد اشتغال بیشتر در این بخش استفاده کنیم.
وی بیان کرد: منافع اقتصادی ناشی از این اقدام می تواند در کاهش بدهی های دولت و همچنین توانمند شدن واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و حتی شرکت های دانش بنیان بسیار موثر باشد.
وی ادامه داد: افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی کشور همچنین موجب کاهش هزینه تمام شده محصول و بالا رفتن سطح رقابت پذیری آن با محصولات مشابه خارجی می شود.
باباخان گفت: زمانی که تولید باکیفیت داخلی با قیمت کمتری در بازار عرضه شود، استقبال مردم برای خرید آن افزایش می یابد و به همین ترتیب شرایط برای حضور موفق شرکت های ایرانی در فعالیت های اقتصادی بیش از گذشته فراهم می شود.
وی افزود: در استان قم نیز شرکت های تولیدی و دانش بنیان بسیاری وجود دارند که می توانند با افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید، قابلیت های رقبت پذیری خود را افزایش دهند.
وی ادامه داد: بیشتر واحدهای صنعتی فعال در استان قم از ظرفیت نیروی انسانی توانمند و کارشناس برخوردار هستند که با استفاده از این قابلیت می توانند در کوتاه ترین زمان میزان بهره وری خود را افزایش دهند.
این پژوهشگر نمونه کشور گفت: واحدهای تولیدی از جمله شرکت های صنعتی فعال در استان قم برای موفقیت در بازار های مالی نباید تنها نگاهشان به حمایت های دولت باشد، بلکه آنان با اتکا به ظرفیت های دورنی خود می توانند هزینه های تولید را کاهش و سطح رقابت پذیری خود را گسترش دهند، البته در این بخش نیاز است که متغییر های کلان اقتصادی توسط دولت کنترل شود.
اکنون در قم 2 هزار و 390 واحد صنعتی دارای پرونده وجود دارد که 290 واحد دچار رکود و تعطیل هستند؛ همچنین 53 هزار و 800 تن در واحدهای صنعتی مشغول به فعالیت هستند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com