کد خبر ۵۵۵۲۲ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۸

پرداخت 4130 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم

قم - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در مرحله جدید پرداخت تسهیلات رونق تولید برای حمایت از تولید و اشتغال جوانان استان، از ابتدای سال جاری تا اواخر ماه بهمن، چهارهزار و 130 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 547 واحد صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

محمود سیجانی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میزان پرداخت تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد صد درصدی مواجه بوده است و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه یابد.
وی بیان کرد: از این میزان سه هزار و 860 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی متقاضی و 270 میلیارد ریال تسهیلات نیز به 329 واحد کشاورزی پرداخت شد.
وی ادامه داد: استان قم در مجموع پرداختی تسهیلات رونق تولید در جایگاه شانزدهم کشور و از نظر پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت در جایگاه سیزدهم قرار دارد.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم گفت: سامانه بهین یاب برای پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش گردشگری باز است و فعالان این عرصه می توانند برای برخورداری از تسهیلات مورد نیاز خود در این سامانه ثبت نام کنند.
وی بیان کرد: همچنین واحدهای صنفی استان نیز می توانند برای برخورداری از تسهیلات مربوط به بازسازی و نوسازی اصناف تولیدی که مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است به سامانه «ایرانیان اصناف» مراجعه کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری بانک های عامل، شاهد سرعت بخشیدن در روند پرداخت تسهیلات رونق تولید و در نتیجه آن حفظ و ارتقاء سطح تولید و اشتغال استان قم باشیم.
روند پرداخت تسهیلات رونق تولید با هدف حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از تیرماه سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
فرآیند ثبت نام مرحله جدید تسهیلات رونق تولید در قم پیرو دستورالعمل اردیبهشت ماه سال جاری وزیر صنعت، معدن وتجارت، همزمان با سراسر کشور به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی و حفظ دستاوردهای بخش صنعت آغاز شد.
هم اکنون در قم 2 هزار و 390 واحد صنعتی دارای پرونده وجود دارد؛ همچنین 53 هزار و 800 تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7405/ 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com