کد خبر ۵۵۵۲۷ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۸

قم| نظر مساعد شهرداری قم برای ‌تکمیل پروژه صحن شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س)

قائم‌مقام شهردار قم گفت: شهرداری قم در نظر دارد برای اتمام و تکمیل پروژه صحن شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) از اعتبارات صندوق پروژه استفاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سیدابراهیم معتمدی در سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری قم با روندی منطقی در راستای اتمام پروژه‌های عمرانی گام برمی‌دارد.

وی با تأکید بر اهمیت تعامل بین شهرداری و شورای اسلامی شهر قم در اجرای درست و به‌موقع پروژه‌های عمرانی در شهر قم افزود: اجرای دقیق و زمان‌بندی‌شده پروژه‌های عمرانی شهرداری قم منوط به تعامل و همکاری شورای اسلامی شهر قم در ارائه مجوزها و مصوبات لازم در بخش‌های گوناگون است.

قائم‌مقام شهردار قم با اشاره به نظر مساعد شهرداری قم برای استفاده از اعتبارات صندوق پروژه برای تأمین مالی پروژه صحن شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: شهرداری قم  در نظر دارد برای اجرای پروژه صحن شرقی حرم از شیوه صندوق پروژه استفاده کند که یکی از انواع مشارکت‌های موجود در اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح کشور است.

معتمدی ضرورت تعجیل شورای اسلامی شهر قم در تصویب مجوز استفاده شهرداری قم درباره راه‌اندازی صندوق پروژه برای تأمین اعتبارات مالی شهرداری در اجرای درست و زمان‌بندی‌شده پروژه صحن شرقی حرم مطهر عنوان کرد: شورای اسلامی شهر قم باید در دادن و اخذ مجوز صندوق پروژه تعلل نکرده  و مجوزهای لازم را در این زمینه صادر کند تا اجرای این طرح با مشکلاتی در عمل مواجه نشود.

وی  با بیان شرایط و نحوه استفاده شهرداری قم از اعتبارات صندوق پروژه در اجرای عملیات صحن شرقی حرم مطهر ادامه داد: در این زمینه شهرداری قم به‌عنوان یکی از اعضای سهام‌دار این صندوق تلقی خواهد شد و با توافقاتی که با بورس انجام‌شده می‌تواند از اعتبارات و نقدینگی‌های این صندوق در راستای پیشبرد اهداف خود در افتتاح و تکمیل پروژه‌های عمرانی استفاده کند.

قائم‌مقام شهردار قم مبحث ماده 9 را یکی از لوازم اصلی و مهم در استفاده از اعتبارات صندوق پروژه دانست و تأکید کرد: ادامه تملک در نواحی صحن شرقی حرم مطهر و محدوده خیابان عمار یاسر برای جلب نظر مساعد بورس برای تخصیص اعتبارات صندوق پروژه انجام شود که در صورت ضرورت می‌تواند از ظرفیت‌های قانونی ماده شهرداری برای پیشبرد عملیات عمرانی استفاده کرد.

معتمدی با اشاره به برخی از مهم‌ترین کارکردها و ظرفیت‌های موجود صندوق پروژه در روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری خاطرنشان کرد: امکان و مجوز استفاده از ظرفیت‌های صندوق پروژه یک فرصت قانونی بوده که شورای اسلامی شهر می‌تواند آن را در اختیار شهرداری قرار دهد تا شهرداری قم در کنار انواع مشارکت‌های موجود از این شیوه مشارکت نیز در اجرای پروژه‌های خود استفاده کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com