کد خبر ۵۵۵۴۰ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱
گزارش ایکنا از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)؛

درخشش نور قرآن در مجتمع نور

گروه فعالیت های قرآنی: مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) از روز شنبه 28 بهمن ماه در مجتمع نور قم در حال برگزاری است؛ مسابقاتی که سبب تجلی و درخشش نور قرآن کریم در مجتمع نور شده است.

درخشش نور قرآن در مجتمع نور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا؛ این مسابقات در حالی امروز نیز ادامه یافت که مجتمع بزرگ نور که دارای ساختمان ها و بخش های متعدد مملو از قاریان، حافظان و مرتلان قرآن کریم بود؛ حافظانی از همه گروه های سنی و در رشته های مختلف.

این مجتمع مملو از نوجوانان و جوانان قرآنی بود که برخی به همراه پدر و مادر خود از استان های مختلف به این مکان آمده بودند تا به اجرای برنامه حفظ و قرائت خود بپردازند.

صدای تلاوت قاریان و مرتلان قرآن، فضای مجتمع را دلپذیر و نورانی و گوش عابران و رهگذران و شرکت کنندگان را نوازش می داد؛ حافظان رشته های مختلف نیز به اجرای برنامه حفظ خود پرداختند.

داوران ممتاز و برجسته ای از سراسر کشور و استان قم نیز داوری این مسابقات را بر عهده داشتند؛ مسابقاتی که فراگیرترین مسابقات کشور به لحاظ حضور گروه های مختلف سنی و به لحاظ اعطای جایزه است.

از نکات بارز و بسیار برجسته این مسابقات، تقویت مهارت های فنی قرآنی همگانی است؛ برخلاف بسیاری از مسابقات کشور که صرفا رقابت های قهرمانی را مد نظر قرار داده اند لذا دامنه مخاطب آنان نیز اندک است.

حسینی از حافظان شرکت کننده در این مسابقات که هنوز پشت لبش، سبز نشده است با تشکر از برگزارکنندگان این مسابقات به ایکنا گفت: این مسابقات از جهت اینکه گروه های سنی مختلف می توانند در آن شرکت کنند و اگر حد نصاب های تعیین شده را بیاورند جایزه دریافت می کنند ولو اینکه رتبه های اول تا سوم را نداشته باشند بی نظیر است.

وی افزود: با توجه به شرکت بسیار زیادی  از افراد در این مسابقات در سراسر کشور، البته باید برنامه ریزی بهتری نیز برای کاهش تاخیرزمانی در برگزاری مسابقات ایجاد شود.

سخن آخر این شدکه اگرچه هر برنامه و مسابقه ای دارای نقاط ضعفی هم در کنار نقاط قوت است اما روش این مسابقات می تواند الگوی مناسبی برای سایر مسابقات در کشور و ایجاد امید و نشاط بیشتر قرآنی در میان جوانان و نوجوانان و حتی میان سالان کشور باشد؛ رقابت هایی که امسال مجتمع نور قم میزبان آن بود و این مجتمع به نور قرآن منورتر و درخشان تر شد. 

انتهای پیام

گزارش از علی فرج زاده 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com