کد خبر ۵۵۵۴۸ انتشار : ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

احیای واحدهای صنعتی پراشتغال در استان اولویت دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اصلاح ساختار و وجود اراده مدیریتی در واحدهای صنعتی راکد قم را ملاک کمک‌رسانی به این واحد‌ها برشمرد و گفت: به واحدهای صنعتی که به دنبال آغاز فعالیت دوباره هستند کمک می‌کنیم ولی برای کمک‌رسانی به آن دسته از واحدهایی که بازسازی‌های لازم را انجام نداده باشند تلاش نمی‎کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود سیجانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا،، با اشاره به ضرورت تلاش برای احیای واحدهای راکد صنعتی قم در راستای توسعه اشتغال در استان ابراز داشت: امسال تمرکز بر احیای واحدهای صنعتی پراشتغال استان بوده است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال 96، شرکت «چینی نسترن» از واحدهای پراشتغال صنعتی استان که زمینه اشتغال 330 نفری دارد ولی تعطیل شده بود به کمک مجموعه مدیریتی استان و نهادهای استانی دوباره شروع به کار کرد و اکنون با 200 نیرو به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد؛ اگر کمک‌رسانی‌ها به این شرکت ادامه یابد امید است دوباره از تمام ظرفیت این شرکت برای پذیرش نیرو و ایجاد فرصت شغلی بهره‌برداری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه یک واحد صنعتی راکد دیگر در استان نیز با کمک الگوی اقتصاد مقاومتی دوباره فعال شد افزود: با استفاده از شاخص‌های کاربردی و مطمئن می‌توان سایر واحدهای صنعتی استان را نیز به عرصه فعالیت بازگرداند، البته این در صورتی امکان‌پذیر است که اراده مدیریتی آن مجموعه و جذب بازار آن صنعت موفق باشد.

سیجانی اصلاح ساختار و وجود اراده مدیریتی در واحدهای صنعتی راکد را ملاک کمک‌رسانی استانی در راستای احیای این واحد‌ها برشمرد و گفت: به واحدهای صنعتی که به دنبال آغاز فعالیت دوباره هستند کمک می‌کنیم ولی برای کمک‌رسانی به آن دسته از واحدهایی که اراده مدیریتی در آن وجود نداشته باشد و نتوانند به فعالیت خود تداوم بخشند، بازار مناسبی نداشته و بازسازی‌های لازم را انجام نداده باشند و فقط به دنبال دریافت تسهیلات باشند نه راه‌اندازی واقعی! تمرکز نمی‎کنیم.

 

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com