کد خبر ۵۵۵۷۰ انتشار : ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۹

تشییع وتدفین پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام در

قم- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس، روز سه شنبه بر دوش مردم شهید پرور قم از مسجد فاطمه الزهرا(س) منطقه پردیسان به سمت دانشگاه باقرالعلوم(ع) تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، در این مراسم اقشار مختلف مردم به ویژه طلاب دانشگاه باقرالعلوم به همراه خانواده های خویش همگام با خانواده های شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) پیکرمطهر شهدا
را تا عرش بدرقه کردند.
در طول مسیر، مداحان اهل بیت(ع) با مرثیه سرایی در سوگ فاطمه الزهرا(س) به بیان رشادت ها و گمنامی های شهدای دفاع مقدس پرداختند.
در این آیین، 2 تن از مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس، به بیان وصیت های فرزندان شهیدشان پرداختند و بعد از آن پیکرهای مطهر شهدا به خاک سپرده شد.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد. استان قم روز گذشته میزبان 6 شهید گمنام بود که پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی حضرت معصومه(س) و اقامه نماز توسط آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) برای خاکسپاری به نقاط مختلف قم منتقل شد.
پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام 19 و 20 ساله مربوط به تک دشمن در سال 67 در زبیدات عراق و عملیات مسلم بن عقیل در مهر سال 61، روز گذشته در دانشگاه علوم پزشکی قم به خاک سپرده شد.
مردم انقلابی قم در این آیین با آرمان های شهدا تجدید میثاق بستند.
همچنین پیکرهای مطهر 2 شهید 20 و 24 ساله مربوط به تک دشمن در سال 67 در زبیدات عراق و عملیات کربلای چهار در جزیره ام الرصاص، اول اسفندماه سال جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در دانشگاه باقرالعلوم پردیسان قم آرام گرفت.
همچنین عصر امروز نیز مراسم خاکسپاری شهید گمنام 22 ساله عملیات محرم در منطقه شرهانی، در مرکز تربیت پاسداری علویون قم برگزار می شود و فردا چهارشنبه نیز پیکرمطهر شهید 28 ساله عملیات بدر در شرق دجله در مجتمع صنعتی بعثت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در قم به خاک سپرده می شود.
با خاکسپاری این 6 شهید گمنام، تعداد یادمان های شهدای گمنام به 37 و تعداد شهدای گمنام خاکسپاری شده در قم به 77 شهید می رسد که 2 تن از این شهدا طی سال های گذشته، احراز هویت شده اند.
8138/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com