کد خبر ۵۵۵۷۲ انتشار : ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۳
استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با مهر:

حضرت فاطمه(س) برگزیده جهان و الگوی بزرگ زنان هستند

قم - عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) گفت: بعد اخلاقی، عمل صالح و حضور اجتماعی، حضرت فاطمه(س) را برگزیده جهان کرده و ایشان الگوی بزرگی برای همگان به خصوص زنان هستند.

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) در حدیثی فرموده‌اند که هیچ کاری را جز برای رضای خدا انجام نداده‌ام، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در خصوص معروف‌های اجتماعی، اطاعت از امامت و ولایتمداری، به خصوص سنت‌های رسول خدا حساسیت داشتند و دفاع کردند.

وی بیان داشت: حضرت فاطمه(س) با تغییر شیوه‌های مبارزاتی و سکوت، در جهت وحدت جهان اسلام تلاش کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: جدای از بعد اجتماعی، رفتار حضرت زهرا(س) در خانه نیز نمونه و الگویی برای همه جامعه به خصوص زنان است.

وی اظهار داشت: به رغم مشکلات خاص جهان اسلام در آن زمان و درگیری‌هایی که حضرت امام علی(ع) در خصوص مسائل اجتماعی آن داشتند اما حضرت فاطمه با برنامه‌ریزی دقیقشان، فضای خانه را برای فرزندان و همسرشان آرام نگه می‌داشتند و در حقیقت مدیر نمونه بودند.

امام علی(ع) با نگاه به حضرت فاطمه(س) شادمان می‌شدند

ظهیری ابراز داشت: حضرت علی(ع) با نگاه به چهره حضرت فاطمه(س) شادمان می‌شدند. این نشان می‌دهد تا چه حد در وجود حضرت آرامش بوده است.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) فردی صالحه بودند که آن‌قدر در محراب عبادت می‌ایستادند که پاهایشان تاول می‌زد.

ظهیری تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر حضرت زهرا(س) آگاه به زمان بودن است. ایشان به خوبی قدرت تشخیص و بصیرت زیادی نسبت به جامعه داشتند.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) الگویی برای هر زمان هستند به طوری که کسی به این قدرت و کمال نمی‌تواند دست یابد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم اظهار کرد: حضرت زهرا(س)، ام ابیها در کنار پدر گرامیشان، همسر علی(ع) و ام الائمه هستند. حضرت فقط مقام تکوینی نداشتند بلکه مقام اطاعت و اخلاص، اسوه و الگو بودن برای هردو جهان ایشان را سرآمد کرده است.

ظهیری افزود: بعد اخلاقی، عمل صالح، حضور اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س) را برگزیده جهان کرده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com