کد خبر ۵۵۵۸۳ انتشار : ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۲
روزهای ناخوش تیم فوتبال قم؛

توپ سقوط ادامه دار صبا در زمین چه کسی است؟!

تیم فوتبال صبای قم با 23 بازی و کسب 21 امتیاز در رده هفدهم جدول بازی های لیگ دسته یک با حضور هجده تیم قرار دارد و هر هفته به سقوط به دست دوم نزدیک تر می شود. امسال فرصت مناسبی برای اثبات توانمندی های بازیکنان و کادر فنی بومی قم در تیم صبا بود ولی با تغییر پی در پی مربیان، ثبات در این تیم حاصل نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، تیم‌های فوتبال جوانان و بزرگسالان صبای قم نیز در مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور حضور دارند، در حالی که تیم بزرگسالان صبا 13 سال سابقه حضور در لیگ برتر را دارد و در پایان فصل 96 – 1395 با کسب نتایج ضعیف از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرد.

با توجه به مشکلاتی که در چند ماه اخیر گریبان‌گیر باشگاه صبای قم است که مشکلات مالی بزرگترین مانع ادامه پیشرفت برنامه‌های این باشگاه می باشد.

تیم‌های تمام رده‌های سنی باشگاه صبای قم اعم از نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان وضعیت چندان خوبی ندارند و حتی شرایط آنها برای ادامه کار مهیا به نظر نمی‌رسد تا وضعیتی بحرانی در فوتبال استان قم به وجود بیاید.

توپ سقوط ادامه دار صبا در زمین چه کسی است؟!

از جمع تیم‌های زیر مجموعه باشگاه صبای قم در حال حاضر تیم بزرگسالان این باشگاه از 23 بازی در رده 17 جدول در بین 18 تیم قرار که می توان گفت رده دوم جدول از انتها را بدست آورده است.

تیم بزرگسالان صبای قم از 23 مسابقه خود امروز در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور تنها یک برد در کارنامه دارد که هشت بار با رقبای مدعی صعود به لیگ برتر مساوی کرده و البته در 14 بازی داخل و خارج از خانه به حریفان دسته اولی باخته تا با سابقه سه دوره حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا اکنون کاندیدای سقوط به دسته دوم فوتبال باشگاه‌های ایران جام آزادگان باشد.

قم ظرفیت فنی تیم لیگ برتری را نداشته و ندارد

از همین رو حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به این مسئله که آیا تیم باید به قم داده می شد یا نه کار نداریم، گفت: استان قم ظرفیت فنی حضور در لیگ برتر را نداشته و درحال حاضر هم ندارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مالی و بدهی ها دلیل سقوط تیم به دسته پایین تر بود، ابراز داشت: مهمترین ظرفیت برای تیم اعتبارات و اسپانسر مالی می باشد که در قم اسپانسر وجود ندارد.

سقوط تیم صبا به دلیل نبود حامی و اسپانسر مالی است

عابدی ادامه داد: هیئت فوتبال استان بدون کمک مالی و حامی ، مسئولیت هدایت تیم را برعهده گرفته است و با شرایط موجود اداره کل تا حدودی کمک کرده است اما کافی نیست چرا که این حمایت مالی برای هزینه های یک تیم دسته یکی بسیار کم است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه بصورت مقطعی استانداری، شهرداری و اداره کل ورزش استان از تیم صبا حمایت کرده اند، خاطرنشان کرد: اما با این اعتبارات دولتی بیشتر از این نمی توان از تیم حمایت کرد به همین دلیل باید بخش خصوصی در این مسئله دخالت کند.

کم کاری مسئولان استان و مدیریت باشگاه صبا

این درحالی است که تغییر پی در پی مربی تیم صبا یکی دیگر از دلایل تضعیف این تیم و کسب این نتایج ضعیف در لیگ یک می باشد که در این ارتباط با این مسئله حسین گنجیان، کارشناس ورزشی استان قم گفت: امسال فرصت مناسبی برای اثبات توانمندی های بازیکنان و کادر فنی بومی قم در تیم صبا بود ولی متاسفانه از این فرصت خوب استفاده نکرده ایم و با تغییر پی در پی مربیان، ثبات در این تیم حاصل نشد.

وی ادامه داد: با این وضعیت، آینده روشنی در انتظار صبای قم نیست وهم مدیریت باشگاه و هم مسئولان در این زمینه کم کاری کردند.

کارشناس ورزشی استان قم افزود: ما ظرفیت های خوبی در رشته فوتبال در استان قم داریم و باید با تزریق آنها به تیم فوتبال صبا، زمینه را برای صعود تیم به لیگ برتر فراهم می کردیم.

شاهین گل‌افروز، مدیر عامل باشگاه صبا طی جلسه ای که با حسن عابدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و برخی مدیران دیگر در چند ماه گذشته داشت از مسئولان ورزش و فوتبال استان قم درخواست حمایت بیشتر مدیران استانی را داشت و مسئولان حاضر در جلسه نیز قو‌ل های مساعدی دادند تا در راستای موفقیت هرچه بیشتر نماینده استان در لیگ دسته اول فوتبال کشور رایزنی‌ها و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

اما سرمربی صبای قم با اشاره به وضعیت این تیم، گفت: هم‌اکنون شرایط دشواری را سپری می‌کنیم، تا پیش‌ازاین مسئولان می‌گفتند که تیم بومی نیست و حمایت نمی‌کردند اما امروز 90 درصد بازیکنان و کادر فنی بومی هستند، اما همچنان مسئولان چتر حمایتی خود را به روی صبا بسته‌اند.

در هر حال باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این تیم و پایه های آن منسوب به استان قم می باشند و باید مورد حمایت مسئولان و مدیریت مناسب آنها و باشگاه قرار بگیرد تا تیم هر هفته به سقوط نزدیکتر نشود.

منبع: تابناک
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com