کد خبر ۵۵۶۱۲ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲

قم| ضعف محاسباتی و نظارتی در برخی پروژه‌های عمرانی وجود دارد

رئیس شورای شهر قم ضعف محاسباتی را از مسائل مهم در حوزه‌های تخصصی و مهندسی برشمرد و گفت: معمولاً در اجرای برخی پروژه‌ها به‌علت مشکلات در محاسبات طوری رفتار شده که یا آن پروژه تبدیل به تهدید شده و یا منجر به هدر رفت منابع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، عبدالله جلالی صبح امروز در نخستین کنفرانس ملی تخصصی مهندسی پل با رویکرد مدیریت شهری که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی برای رسیدن به راهکار، تبادل‌نظر و انتقال تجارب در شرایطی که حوزه‌های فنی و تخصصی به‌روز نبوده بسیار مهم است.

وی ضعف محاسباتی را از مسائل مهم در حوزه‌های تخصصی و مهندسی برشمرد و افزود: معمولاً در اجرای برخی پروژه‌ها به علت مشکلات در محاسبات طوری رفتار شده که یا آن پروژه تبدیل به تهدید شده و یا منجر به هدر رفت منابع شده که در این شرایط یکی از رسالت‌های مهم مهندسان باید محاسبه دقیق باشد.

رئیس شورای شهر قم ادامه داد: ضعف دیگر در این حوزه اجرا بوده که به‌واسطه نبود ابزار و امکانات استاندارد در اجرا نیز با مشکلاتی هستیم، همچنین از دیگر ضعف‌های مشهود در حوزه مهندسی می‌توان به ضعف نظارتی اشاره کرد و نیازمند تلاش‌های بسیاری در این بخش هستیم.

وی با تأکید بر اینکه نیاز نظارت در بسیاری از پروژه‌ها احساس می‌شود، تصریح کرد: در پروژه‌های بزرگ عمرانی شایعات فراوان است  که باید مسائل فرهنگی در پروژه‌های مهندسی و عمرانی در نظر گرفته شود.

جلالی با اشاره به اهمیت داشتن پیوست‌های فرهنگی در پروژه‌های عمرانی، بر ارتقا تحقیق و پژوهش در پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: ما با آنکه شاید فاصله زیادی با کشورهای پیشرفته دنیا داشته باشیم ولی به توانمندی خود نیز باور کمتری داریم.

وی توجه ویژه به زیباسازی در حوزه پروژه‌های عمرانی و مهندسی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد باید به ظاهر پروژه‌های عمرانی توجه بیشتری شود، همچنین باید تحقیق شود آیا جایگزینی برای پل‌های سه سطحه با سنگینی هزینه در کشور وجود دارد تا بتوان در کنار رفع مشکلات ترافیکی هزینه شهر را نیز کاهش داد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com