کد خبر ۵۵۷۱۱ انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۰
آیت الله یزدی:

دین‌داری با قمه‌زنی از بین می‌رود

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در جهان امروزی اگر قمه‌زنی را دین‌داری بدانیم، دین از بین می‌رود، گفت: عده‌ای نمی‌دانند قمه زدن و برخی کارهای مشابه تا چه اندازه به دین ضربه می‌زند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، آیت الله محمد یزدی در اولین اجلاسیه منشور روحانیت که قبل از ظهر پنج‌شنبه با حضور مسئولان و اساتید حوزه علمیه در مدرسه دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت:در جهان امروزی اگر قمه‌زنی را دین‌داری بدانیم، دین از بین می‌رود، گفت: عده‌ای نمی‌دانند قمه زدن و برخی کارهای مشابه تا چه اندازه به دین ضربه می‌زند.

آیت الله یزدی با اشاره به اینکه امام راحل همواره عنوان می‌کردند روحانیت باید زمان را بشناسد و در کنار مردم باشد و مشکلات جامعه را حل کند، گفت: دشمن آن‌چنان تبلیغ کرده که ما خیال می‌کنیم روحانیت وظیفه دیگری ندارد.

وی افزود:  اسرائیل با کمک عربستان سعودی و آمریکا برای سقوط جمهوری اسلامی نقشه می‌کشند ولی عده‌ای آن را باور ندارند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه نویسنده‌ای در کتابش به روحانیت قبل از انقلاب، شیخ طوسی و شیخ مفید بی‌ادبی فراوان کرده بود، گفت: من پاسخ او را در دو صفحه نوشته و برایش ارسال کردم.

وی با بیان اینکه روحانیت به معنای جامع خود شامل همه طبقات از رده اول مرجعیت تا اساتید و مبلغین و کسانی که ملبس به لباس روحانیت در جامعه با مردم هستند، می‌شود.

وی با اشاره به نقش روحانیت در جامعه افزود: مسئولیت استمرار امامت که همان حفظ نبوت است را روحانیت بر عهده دارد و حفظ دین خدا از اصلی‌ترین وظایف روحانیت است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین عنوان کرد: پیامبران تبیین ابعاد دین و رفع دخالت‌های عده‌ای در دین را بر عهده داشتند و در این جهت بسیار تلاش کردند.

منبع: مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com