کد خبر ۵۵۷۷۳ انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۳
آیت الله سعیدی:

ملت فریب ترفندهای انقلابی نماهای شیفته قدرت را نمی خورد/ آشوبگران لیاقت رأفت اسلامی را ندارند

امام جمعه قم با بیان این که آشوبگران ثابت کردند که لیاقت رأفت اسلامی را ندارند، گفت: فتنه گران، ورشکستگان سیاسی و اخلالگران بدانند که با وجود این امت و رهبری و نظام هیچ غلطی نمی توانند بکنند ، انتظار مردم از مسؤولان این است که با گروه های ترویستی و انحرافی با قاطعیت برخورد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: مسلمانان باید با کافر متخاصم ارتباط گیری کرده و با آن ها دوستی داشته باشند، البته اگر آزار و اذیتی ندارند و مانع دین نمی شوند این ارتباط اشکال ندارد.

وی افزود: نهی از دوستی با کفار و مشرکان ستیزه جو به معنای نفی دیگران نیست چرا که اسلام حقوق اقلیت ها را مهم شمرده و چون دین صلح است، اسلام اجازه جنگ نمی دهد مگر این که اسلام ستیزانی حمله کنند که دستور این دین مبین دفاع است.

امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به سخنان راهگشای رهبری در دیدار مردم آذربایجان اظهار داشت: محور نخست سخنان ایشان درباره لزوم بازخوانی انقلاب اسلامی در جهت شناخت حقیقت و محتوای عمیق و خدمات و کاردکردهای آن بود، محورهای دیگر ضرورت آسیب شناسی انقلاب و تبیین اولویت های جبهه انقلابی بود.

وی ادامه داد: با وجود گذشت 39 سال از انقلاب هنوز ابعاد و عظمت انقلاب اسلامی ایران به درستی تبیین و درک نشده است، انقلاب اسلامی از جنس انقلاب انبیا، تمندنی، فکری، جهانی و مردم پایه و ولایت محور است، نکته محوری کارکرد اصلی انقلاب از دیدگاه رهبری تبدیل نظام طاغوت سالار به نظام مردم سالار است.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: طاغوت سالاری یعنی اشرافیت، فساد و چپاول بیت المال و غارت ثروت ملی را به مثابه حق طاغوتی ها سیستمی کرده بودند که نتیجه آن نوکری بیگانه، ذلت، فرهنگ مصرف گرایی در کنار ناتوانی اقشار ملت نهادینه شده بود و ایران به سقوط نزدیک می شد تا این که حضرت امام ملت ایران را از یوغ بردگی طاغوت آزاد و استقلال، آزادی، اقتدار، امنیت، عزت و حرکت رو به جلو در سایه رهبری الهی و پیوند عمیق امت و امامت را نهادینه کردند.

وی عنوان کرد: نظام مردم سالار یعنی این که مقدرات و سازوکارهای کشور به رهبری الهی ملک مردم است نه این که ملک طاغوت باشد، مملکت به ملت تعلق دارد نه عده ای تافته جدا بافته که خود را صاحب همه چیز می دانند، نظام مردم سالار به معنای  مناسبات بین دولت و ملت بر پایه حضور ملت در صحنه و ساخت کشور بر اساس اسلام است که یکی از جلوه های سیاسی آن ساخت قدرت به وسیله انتخابات محسوب می شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بعد از ساخت قدرت ساخت کشور، مشارکت همه جانبه در اقتصاد، فرهنگ و تقویت بنیه دفاعی و حفاظت از استقلال و تحقق پیشرفت و عدالت بر عهده ملت است، حضور فراگیر ملت در صحنه از برکات نظام اسلامی است و به برکت این حضور هوشمندانه تا کنون آسیب های زیادی از انقلاب برطرف شده است.

وی با تأکید بر  ضرورت آسیب شناسی انقلاب اضافه کرد: رهبری فرمودند دهه چهارم دهه پیشرفت و عدالت است و در ارزیابی کلان نتیجه مردم سالاری پیشرفت کشور است، خوشبختانه این پیشرفت در عرصه های بسیاری چشم گیر بوده اما درباره عدالت رهبری فرمودند که عقب مانده ایم،  باید در اجرای عدالت موفق می شدیم اما عقب افتاده ایم.

آیت الله سعیدی گفت: رهبر معظم انقلاب جور کم کاری و ضعف و ندانم کاری برخی از مدیران بی تدبیر و بی کفایت را کشیدند و به جای آن ها از خدا و مردم عذرخواهی کردند، مدیران ارشد که مقدرات کشور را به نمایندگی از ملت در دست دارند باید نسبت به وظایف خود و مطالبات مردم تلاش کنند که لازم نباشد رهبری به جای آن ها عذرخواهی کنند.

وی افزود: این که مدیران با فرافکنی، کم کاری و ضعف و سستی به جای پاسخگویی و عذرخواهی، نظام را مقصر جلوه دهند قابل قبول نیست، البته مردم واقعیت ها را به خوبی درک می کنند و به نظام اسلامی همواره وفادار هستند، رهبر انقلاب فرمودند که ملت بین نظام انقلابی امت و امامت و تشکیلات دیوانسالاری تفکیک قائل می شوند و از نظام خود دفاع می کنند و انتقاد به قوا و سایر ارکان نظام منافاتی با ایستادگی ملت در صحنه ندارد.

امام جمعه قم اظهار داشت: درباره آسیب های انقلاب باید گفت که ارتجاع یعنی فرسودگی، تردید و حرکت معکوس به سوی گذشته آفتی بزرگ است که در مرحله نخست دامن مدیران و مسؤولان را می گیرد از این رو باید مراقب باشند و بدانند که مشکلات کشور در سایه مدیریت مردمی، انقلابی و کارآمد برطرف می شود.

وی ادامه داد: انقلابی گری نمی تواند خارج از نظام انقلابی و ولایی ترسیم شود، انقلابی گری خارج از نظام ولایی در واقع انقلابی نمایی است که دوران خلافت امیرمؤمنان به عنوان خوارج در برابر امام خود ایستادند، در زمان ما نیز در قالب های مختلف گروه های انحرافی و تشنه قدرت تلاش ها و فتنه انگیزی های بسیاری می کنند اما بحمدالله ملت فریب ترفندهای انقلابی نماهای شیفته قدرت را نمی خورد.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: محور سوم فرمایشات رهبری درباره اولویت ها بود که عبارت از بازخوانی 4 دهه انقلابی اسلامی، توجه به پیشرفت ها و پسرفت ها و توقف ها، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، ترسیم افق های آینده بر پایه رهنمودهای ولایت فقیه، مقاومت در برابر استکبار، اقدام مقاومتی اقدام و عمل، مبارزه با فساد و اشرافی گری، برطرف کردن فقر و محرومیت، حل آسیب های اجتماعی، توانمندسازی طبقات آسیب پذیر و تحقق آرمان های پایه ای انقلاب یعنی عدالت در کنار پیشرفت، است.

وی عنوان کرد: راه رسیدن به اولویت ها این است که ملت و عموم مدیران با توکل به خدا و بستن چشم امید به بیگانگان(که این روزها شاهد برگشت بعض از مسؤولانی که نسبت به آن ها اظهار امید می کردند هستیم) به دنبال تکلیف باشیم و عمل کنیم و در برابر دشمنان بایستیم و با فساد مقابله کنیم که بدون شک امدادهای غیبی و نصرت الهی همراه ملت ایران خواهد بود و پیشرفت و عدالت به لطف خدا و اهل بیت(ع) محقق می شود.

امام جمعه قم با اشاره به آشوبگیری اخیر در تهران خاطرنشان کرد: فتنه اخیری که در تهران به طرفداری برخی فرقه ها انجام شد ماهیتی تروریستی داشت، آن ها به اسم دراویش به سبک داعش به کشتار مردم و تخریب اموال عمومی و سلب امنیت پرداختند.

وی اضافه کرد: انتظار مردم از مسؤولان این است که با گروه های ترویستی و انحرافی با قاطعیت برخورد کنند چرا که اعمال شرارت آمیز آن ها ثابت کرد که لیاقت رأفت اسلامی را ندارند انتظار مردم این است که این آشوبگران و فتنه گران دیگر به سزای اعمال وحشیانه خود برسند، فتنه گران، ورشکستگان سیاسی  و اخلالگران بدانند که با وجود این امت و رهبری و نظام هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به سانحه سقوط هواپیما گفت: حادثه دلخراش سقوط هواپیما بسیار سنگین بود ضمن قدردانی از نیروها و مسؤولان برای امداد، از آن ها می خواهیم که از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود تا سرمایه های انسانی و مالی کشور از دست نرود.

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com