کد خبر ۵۵۷۸۲ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۷
قم درهفته ای که گذشت:

از فرصت طلایی برای مودیان بدهکار قم تا سیر نزولی صبا به سمت لیگ دسته یک

قم- ایرنا- رونمایی از مجلد حوزه و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب ،فرصت طلایی برای مودیان بدهکار، خبرخوش راهداری برای مسافران نوروزی، آغاز پذیرش حوزه های علمیه، تاکیدات نوروزی فرماندار قم، گام های مهم برای اشتغال روستائیان و سیر نزولی تیم فوتبال صبا به سمت لیگ دسته یک از مهمترین اخبار هفته گذشته قم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، هفته گذشته شهر مقدس قم در غم بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) یکپارچه غم و اندوه شده بود و دوستداران مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سالروز شهادت آن بانوی بزرگ اسلام، عاشورای دیگری برپا کردند.
برگزاری اولین اجلاس منشور روحانیت با حضور آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و رونمایی از مجموعه 15 جلدی حوزه و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با حضور شخصیت های مختلف در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد.

*نگاهی به مهمترین اخبار هفته گذشته قم

**همزمان با سالروز صدور پیام منشور روحانیت امام خمینی(ره)، از مجموعه 15 جلدی حوزه و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین اجلاس منشور روحانیت با حضور آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رونمایی شد.

**سهراب امدادی فر مدیرکل امور مالیاتی استان قم به مودیان بدهکار وعده داد، بر اساس قانون مالیات های مستقیم و مصوبه هیات وزیران، مودیان مالیاتی که تا 20 اسفندماه امسال اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشش را پرداخت نمایند، جرایمشان به طور صد درصد بخشیده می شود.

** یک هیات هندی برای شرکت در سمینار بین المللی «وحدت؛ پیش شرط تمدن نوین اسلامی» در دانشگاه مذاهب اسلامی به قم سفر کردند.هیات هندی در سفر یک روزه خود به قم علاوه بر دیدار با آیت الله نوری همدانی، از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور نیز بازدید و در ادامه حرم حضرت معصومه(س) را زیارت کردند.

**پروفسور محمد اسحاق رئیس بخش مطالعات اسلامی دانشگاه جامع اسلامی دهلی نو با اشاره به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به هند گفت: این سفر نقش به سزایی در ارتقا و توسعه تعاملات فرهنگی و علمی میان 2 کشور دارد.رییس جمهوری کشورمان پنجشنبه دو هفته گذشته برای انجام سفری سه روزه وارد هند شد.

** سجاد چهره گانی مدیرکل امور روستایی قم با اشاره به اشتغالزایی برای روستائیان گفت: در قالب تفاهم نامه فی مابین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری کشور و بنیاد برکت و همچنین بانک سینا جلسه کمیته تخصصی برای تصویب طرح های متقاضی تسهیلات در استان قم تشکیل گردید و 12 طرح با تسهیلات 148 میلیارد ریال و اشتغالزایی 191 تن از روستاییان در این استان به تصویب رسید.

**سید مهدی صادقی استاندار قم با اشاره به دستگیری 14 هزار تن در رابطه با توزیع و مصرف مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در این استان گفت: متولیان مبارزه با مواد مخدر باید در بحث پیشگیری جدیت بیشتری داشته باشند.

**غلام عباس بلفکه رئیس پلس مبارزه با مواد مخدر استان قم با اشاره به دستگیری 14 هزار تن در خصوص توزیع و مصرف مواد مخدر در 10 ماهه امسال در این استان گفت: این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته، 12 هزار تن بود که شاهد افزایش 18 درصدی در این زمینه هستیم، از میان افراد دستگیر شده، یک هزار و 200 تن از خرده فروشان بودند.

**در هفته بیست و چهارم از مسابقات لیگ دسته یک باشگاه های کشور، دیدار دو تیم فوتبال صبای قم و برق جدید شیراز در ورزشگاه شهید حیدریان قم با نتیجه تساوی 1 بر 1 به پایان رسید. نماینده فوتبال قم در لیگ دسته یک باشگاه های کشور از مجموع 24 بازی تاکنون تنها یک پیروزی، 9 تساوی و 14 باخت در کارنامه خود دارد. این تیم در این 24 بازی در مقابل 20 گل زده 43 گل دریافت کرده و تفاضل گل آن در مسابقات منفی 23 می باشد.صبای قم گام به گام به سقوط نزدیک و سیر نزولی نیز آغاز شده است.

**حمید سالاری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: بهای بلیت ناوگان عمومی جاده ای این استان در نوروز 97 برای ارائه خدمات مناسب به مسافران افزایش پیدا نمی کند.

** پیکرهای مطهر 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس، همزمان با ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر دوش مردم شهید پرور قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد.

**حجت الاسلام مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه برادران در سال تحصیلی 98-97 در روز هفتم اردیبهشت ماه سال آینده گفت: ‌داوطلبان برای شرکت در این آزمون می توانند طی روزهای 12 اسفندماه 96 تا 15 فروردین ماه 97 برای ثبت نام اقدام کنند.

**محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:در مرحله جدید پرداخت تسهیلات رونق تولید برای حمایت از تولید و اشتغال جوانان استان، از ابتدای سال جاری تا اواخر ماه بهمن، چهارهزار و 130 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 547 واحد صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

** حضرات آیات حسین وحید خراسانی و لطف الله صافی گلپایگانی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دختر گرامی پیامبر بزرگوار اسلام، با پای پیاده، همراه و همگام با مردم عزادار شهر مقدس قم تا حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) عزاداری کردند.

** مراسم یازدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله محمد فاضل لنکرانی ازمراجع عظام تقلید با حضور روحانیان و فضلای حوزه، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.آیت الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی از مراجع تقلید در سال 1310 هجری شمسی متولد و در 26 خرداد ماه سال 1386 نیز به دیدار حق شتافت و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

** آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، گفت: مجالس ایام فاطمیه با عظمت برگزار شد، اما نباید در این مجالس، تنها به ذکر مصائب وارد شده به حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت، بیان مصیبت ها و مظلومیت های حضرت فاطمه(س) به تنهایی کافی نیست، بلکه باید به فضائل آن حضرت نیز توجه شود و آن را بیان کرد.

** سید مهدی صادقی استاندار قم درجلسه شورای گفت وگوی بخش خصوصی با دولت، با اشاره به مشکلات بخش خصوصی گفت: درصورت نیاز، مسائل مربوط به این بخش را شخصا در تهران پیگیری خواهم کرد تا مانعی از جلوی پای اقتصاد استان برداشته شود، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی باید با هم همکاری و مشارکت سازنده داشته باشند تا اهداف توسعه ای در استان محقق شود.

** فرماندار قم با اشاره به این که برای اسکان زائران نوروزی به ظرفیتی بالغ بر10 برابر تخت های اقامتی موجود در استان نیاز داریم، گفت: بخش خصوصی امسال نیز مانند سال های گذشته طرح مشخصی را برای اسکان زائران نوروزی ارائه نکرده است.

**علی اصغر همت مدیر تنظیم بازار محصولات و نهادهای سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و تنظیم بازار شب عید 350 تن سیب درختی و 500 تن پرتقال مرغوب در سردخانه های استان ذخیره سازی شد.
7401/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com