کد خبر ۵۵۷۹۳ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۲

مروری بر رویدادهای ورزشی کردستان در هفته ای که گذشت

سنندج - ایرنا - ایستادن تیم کردستان بر سکوی سوم رقابت های منطقه ای کشتی سنتی کشور، کسب سه نشان رنگارنگ رقابت های پرس سینه کشور توسط ورزشکاران کردستانی و پایان رقابت های والیبال لیگ دسته 2 کشور در بانه از جمله خبرهای مهم ورزشی استان کردستان در هفته گذشته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، نخستین دوره رقابت های منطقه ای کشتی سنتی کشور (آشیرما) با شرکت 35 کشتی گیر در قالب هفت تیم از پنج استان کشور به میزبانی آذربایجان غربی برگزار شد و تیم کردستان موفق به کسب مقام سوم تیمی شد.
تیم کردستان با پنج ورزشکار در این رقابت ها شرکت کرد و مصطفی کرمی و صادق جنتی به ترتیب در اوزان 96 و 74 کیلوگرم، 2 نشان برنز را بدست آوردند.
در این رقابت ها تیم های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین و کردستان در پنج وزن با هم به رقابت پرداختند.
کشتی آشیرما سابقه بیش از 150 ساله در شهرستان خوی دارد و سالیان طولانی در این شهر مسابقات مختلف با این عنوان برگزار شده است.
نخستین دوره رقابت های منطقه ای کشتی سنتی کشور با عنوان جام پوریای ولی، 27 و 28 بهمن در خوی برگزار شد.

** کسب سه نشان طلا، نقره و برنز نمایندگان کردستانی در رقابت های پرس سینه کشور
رقابت های قهرمانی پرس سینه بدون لوازم کشور با حضور استان های سراسر کشور در چهار رده سنی به میزبانی خوزستان برگزار شد.
در این رقابت ها 217 ورزشکار در اوزان و دسته های مختلف به مدت پنج روز در سالن ورزشی شهید لرکی از مجموعه ورزشی ملی حفاری اهواز با هم پیکار کردند.
استان کردستان نیز با سه ورزشکار در این رقابت ها شرکت کرد و به سه نشان طلا، نقره و برنز دست یافت.
در رده مستر3، حسن وفادوست به نشان طلا دست یافت و فاتح سکوی اول شد، جلیل مسروری نیز در رده مستر 4 مدال نقره را از آن خود کرد و مرتضی باقری در رده سنی مستر 1 نشان برنز این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.
رقابت های قهرمانی پرس سینه بدون لوازم کشور از 24 تا 28 بهمن در چهار رده سنی به میزبانی شهر اهواز برگزار شد.

** پایان رقابت های والیبال لیگ دسته 2 باشگاه های کشور در بانه
دور برگشت مرحله مقدماتی رقابت های والیبال لیگ دسته 2 باشگاه های کشور روز دوشنبه 30 بهمن در شهرستان بانه پایان یافت.
در پایان این رقابت ها تیم آربابای بانه از صعود بازماند و تیم های هیأت اصفهان و زاگرس پوش بروجرد به مرحله بعد راه یافتند.
تیم والیبال آربابا بانه در گروه چهارم در سالن شهید صفری میزبان تیم های هیات اصفهان، شهدای ورزش کرمانشاه، آکادمی اصفهان، نفت و گاز گچساران و زاگرس پوش بروجرد بود.
رقابت های دور برگشت مرحله مقدماتی با حضور 22 تیم از باشگاه های سراسر کشور 26 تا 30 بهمن در پنج گروه برگزار شد.
در پایان مرحله مقدماتی لیگ دسته 2 مردان از هر گروه 2 تیم برتر به مرحله نهایی صعود می کنند تا رقابت های مرحله نهایی با حضور 10 تیم برگزار شود.

** صدرنشینی تیم مریوان در رقابت های فوتسال لیگ دسته یک بانوان کشور
دور برگشت مسابقات فوتسال بانوان لیگ دسته یک باشگاه های کشور با صدر نشینی تیم هیأت فوتبال مریوان به کار خود پایان داد.
تیم هیات فوتبال مریوان در دیدار نهایی خود هیأت آمل را با نتیجه 9 بر 5 مغلوب کرد و ضمن کسب عنوان قهرمانی به مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ دسته اول فوتسال بانوان کشور راه یافت.
در این رقابت ها چهار گروه 6 تیمی حضور دارند و هیأت فوتبال مریوان با تیم های هیأت آمل، فرهنگ ایثار ایرانیان، جواهری ایوبی فخیم قم، شاهد فسا و نفت امیدیه هم گروه بود.
تیم هیات فوتبال مریوان در دور رفت با غلبه بر تیم های جواهری اێوبی فخیم قم، فرهنگ و ایثار ایرانیان، نفت امیدیە، شاهد فسا و یک باخت مقابل هیأت آمل و کسب 12 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت.
این تیم در دور برگشت نیز با شکست در برابر نفت امیدیه و برتری مقابل جواهری ایوبی فخیم قم، فرهنگ و ایثار ایرانیان، هیات آمل و شاهد فسا به عنوان تیم نخست به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات صعود کرد.
دور برگشت مسابقات فوتسال دختران لیگ دسته یک باشگاه های کشور 30 بهمن تا چهارم اسفند به میزبانی تیم شاهد فسای شیراز برگزار شد.
حدود 60 هزار ورزشکار سازمان یافته مرد و زن در قالب 48 هیات ورزشی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.
7355

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com